Translate

ponedjeljak, 21. studenoga 2016.

Ivica Ušljebrka



DOK GLEDAMO U TAMU         2018.god

s ekrana prijete neki ljudi
zamaskirani svjetlom reflektora
iza kojeg vreba mrak

u našem dvorištu noćas usudio se zapjevati kos
susjed s prvog kata gađao ga zračnicom
i promašio
djevojka iz potkrovlja donijela je jutro na stubište
zelenu irokezu i srebrnu alku u nosnici
ošišati je treba na spavanju
kaže noćni strijelac
boja kose neće ukaljati ljepotu mlade duše
kaže njena majka
a strah joj širi oči i uvlači ramena
popodne se siesta rasprsla kroz prozor
žena iz prizemlja vikala je
da je njeno tijelo samo njeno
čuli su se pucnji šaka, nogu,  namještaja
vrisak i pogoci
večer je porodila beživotan fetus
i besvjesno stanje žene
noć će supružniku oduzeti suprugu
na ovaj ili onaj način
očinstvo je već izgubio

s ekrana još uvijek prijete oni isti ljudi
krinka im je svjetlo
iza kojeg čuči neki davni mrak

kos će opet  usred noći iz prkosa
zapjevati



DUBOKO U MENI                          2017.god
 (šminka  preko otisaka šake)

hodala sam  gradom uzdignuta čela, ponosna, stamena
i skrivala šminkom  tvojih ruku djelo
od pogleda tuđih
(naočale tamne nosim  i za kišnih dana
velike k'o plazme)
a iznutra rasuta sam i ranjena i jadna
 te rane prolaznika pogledi ne vide
ali bole više
traju znatno duže i teško se liječe
(sramota je moja duboka k'o svemir)

a bili smo mladi, i lijepi također
tako zgodan par! – čestitali  čestitari
dječakom plavim blagoslovljen  nam brak
tek sjećanja i slike mutne, blijede
podsjetnik su  na negdašnje dane
ljubav naša sad je  sjena nestala u tami
prestravljena, skvrčena, potrošena k'o kuhinjska krpa
ubijena, udavljena u čašama vina

a  ja,  ozljede i godine skupljah
kao netko značke:
prebijeno rebro i napuknut nos
iščašeni lakat  i modrica mnoštvo
ožiljak na čelu i na licu dva ...

strah uselio se  'mjesto  sreće  u djetinje oči, nevine, okrugle
i rastao svakom tvojom popijenom čašom
i virio iz njih ono jutro poslije
kad triježnjenjem tvojim po mom licu, rukama, po vratu
tamni otisci ruku ti kao gljive nikle
a ti ne vidiš ih, te nevine oči , dok im osmijeh gasne
tek položiš ruku, povremeno, na djetinje tjeme
ono  klizne dolje, sviješću  nevođeno
sakriti se želi  između  ramena

a  sve to, sve zbog  krivnje iste:
ne znam za zubima zadržati jezik
-šuti samo, -kažeš- kad se pripit kući vraćam
i..., jebiga, oprosti, brzo planem...
priroda mi takva-
pomoći tu nema
ja poslušati ne znam i razvežem priču:
sjetim se računa na polici  što neplaćeni čuče
i gledaju na me
i rate kredita i knjiga za godinu školsku
 što doći tek treba
i odjeće trošne
što smjenu na dječjim koljenima traži
poderanih starki i stopala malih
što u njima kisnu
i još sličnih stvari …

dosta ! gotovo je! dosta nasilniče!

dosta  vriske u kasne noćne sate
dosta polomljenih stvari i uvreda bezbroj
opsovanih majki i bogova tristo
riječi teških što još dugo bole, žare negdje ispod
u dubini grudi
ritaju se i snu na oči priječe
 i sažalnih pogleda susjeda na cesti
(moja šminka neće začepiti im uši
iako skriva tvojih ruku djelo što na licu nosim)

dosta ! gotovo je! dosta nasilniče!

mladost koju stvorili smo zaslužila nije
ožiljke na duši nosit'  život cijeli
ja  vodim ga dalje, daleko od tebe
preživjet ćemo, makar travu pasli
al' bit  ćemo spokojni i mirni
od tebe što dalje
 od tebe daleko

i prošlo je vrijeme
a preplašen dječak sad momak je vedar
iskren osmijeh, sretan, u očima  nosi
ramena mu snažna, široka ko kuća
ne sjeća se više vriskova u noći

a ja hodam gradom uzdignuta čela, ponosna, stamena
izblijedjele su mrlje, tragovi na tijelu, tvojih ruku djelo
al'  ožiljci traju i još uvijek bride
na svjetlo dana šiknu iz duboke tmine
duboko u meni                                                                                               



Nema komentara: