Translate

petak, 25. studenoga 2016.

Nevena Kuzmanić



JUČER, DANAS, SUTRA           2018.god

Stiglo je nenadano nakon mnogih godina, vrijeme mirovanja
tijela i uma napaćenog i izgriženog duha
prošlost, ona je tu, sveprisutna nepokolebljiva i prikrivena
tako snažna i razorna, radi neumorno, kopa, ruje, pita, preispituje
zaključuje ne obazirući se na moj vapaj i krik
rovari prisjeća se, a ja vrištim
ugasi se, nestani, umri, pusti da mirujem
ja ne želim i neću razmišljati, sjećati se i analizirati bezumnu prošlost
tako odvratnu sada već ogoljenu do kostiju, iako, znam da nikada
neću zaboraviti ljubav slijepu koju poklonila sam tebi i tvom osmijehu
sve do prve pljuske i prvog soka nakon kojeg slijedio je oproštaj sa
suzama u tvojim zlatno smeđim očima i novi sok,  o Bože oprosti mi
sto ne opraštam sebi svoju naivnost koja donijela je pakao u moj život
a ti od mene stvorio si otirač, vreću za boks, pepeljaru po kojoj si gasio
svoje cigarete... zombija koji nije mogao govoriti
strah je vladao mojim bićem,  ja nisam bila ja, moje tijelo nije bilo moje
bila sam objekt bez osjećaja, bez duše, bez ičega samo strah i ništa više
udarce, lomove, opekotine, da mi nedostaje pramen ili dva kose na glavi
ništa nisam osjećala, skoro kao da je to sasvim normalno
i to je trajalo, trajalo, dugo, bila sam živa, a mrtva i bilo mi je sasvim
svejedno hoće li me ubiti ili neće
trajalo je to trajalo, dugo predugo, bolno i tužno, nisam se znala snaći
u tom paklu straha, srama i osame, sve do jednog dana kada se u meni
prelomilo nešto ni sama ne znam što,  vjerojatno onaj plamičak i zelja
za životom, smijehom, radošću i ljubavi kakvu pružam i kakvu zaslužujem
pružila sam otpor, borbu i dobila neviđenu snagu, da ja to ne zaslužujem
takav život ne zaslužuje ni jedna žena, ni jedno ljudsko biće
želim život, želim smijeh, želim ljubav, želim poštovanje i zato pustite me
da zadržim krik na usnama, duboko u sebi i svojoj tišini, tiho, tiše, najtiše
da miruje i ne sluša nikoga tko nije nosio iste ili slične cipele kao

ja Žena, majka, prijateljica, kćerka, jedna jedinstvena jednostavno Žena


NEMOJ SE TRUDITI       -2017. god

PROSLO JE VEC DUGO A MENI NEKAKO SE CINI KAO
I DA NIJE ....DODUSE SAMO PONEKAD
ZNAS OD RAZMISLJANJA ME CESTO BOLI GLAVA
ZNAM DA NIJE TO TEBI VAZNO... VAZNO DA TEBE NE BOLI GLAVA
ZA MOJU NEMA PROBLEMA ONA JE I ONAKO NAUCENA DA JE BOLI
BILO BI JOJ CUDNO DA PRODE NEKOLIKO DANA DA JE NE BOLI...
ZNAS OD SJECANJA MI CESTO DODE MUKA.... MA BAS TEBE BRIGA
TEBI NIKAD NIJE MUKA... TI NEMAS POJMA KAKO JE TO KADA JE
NEKOME MUKA JER TEBI NIKADA NIJE MUKA.... ZASTO BI TEBI
UOPCE I BILO MUKA A MENI NEKA BUDE.. JA SAM I ONAKO
NAVIKLA DA MI BUDE MUKA KADA ME POGODI TVOJA RUKA...
A AKO MI SLUCAJNO NIJE MUKA NEKOLIKO DANA... ZNAM IMAM TEBE
TI CES SE POTRUDITI ... DATI CES SVE OD SEBE DA MENI BUDE MUKA
A AKO OGLUSIM NA RUZNE RIJECI KRV S LICA CE MI POTECI
ZNAS POCELA SAM ZABORAVLJATI NEKE RUZNE STVARI... NISAM SIGURNA
DA LI NAMJERNO ILI ONAKO S GODINAMA.... BILO IH JE PREVISE
PONEKAD OSJETIM TRACAK LJUBOMORE JER TI SE SIJECAS NEKIH LIJEPIH
STVARI I DOZIVLJAJA A JA O NJIMA POJMA NEMAM... U GLAVI MI CRNA RUPA....
SRECOM OPET IMAM TEBE
KAO I OBICNO TI CES SE POTRUDITI DA SE JA SJETIM SVIH ONIH RUZNIH STVARI
I DOGADAJA... DOVOLJNA JE SAMO JEDNA TVOJA RIJEC... JEDAN KRIVI POGLED
I SVE SE VRATI I POSLOZI U MALE PRETINCE KOJI SLOZENI STANUJU U MOJOJ
GLAVI ZAKLJUCANI ZAUVIJEK... ALI KAD POGLED MOJ PADNE NA OZILJKE
STO OSTALI SU OD ONE TVOJE RUZNE STRANE.. CVRSTO ZATVARAM OCI CEKAJUCI
KAD ONAJ DAN CE DOCI..... VIDIM SEBE I SVOJE SNOVE SVOJ CILJ I NADU....
STRPLJIVA SAM I CEKAM... TRPILA SAM PATILA I KRVARILA... MNOGO PUTA I
BILA SAM NA SEBE SVE VISE LJUTA
ZNALA SAM DA TI CES SE NARAVNO POTRUDITI DA ME SJETIS NA ONE
PONEKE LIJEPE  ZABORAVLJENE TRENUTKE IZ NEKE  DAVNE PROSLOSTI
KOJA NIKADA NIJE NI POSTOJALA JER UZ SAV MOJ NAPOR I MUKU
U MOJOJ GLAVI OSTAJU I DALJE SAMO PRETPANI PRETINCI I CRNE RUPE
ZNAS.... NECU TI VISE NISTA GOVORITI JER  U PRETINCIMA NEMA VISE MIJESTA
ZA NIKAKVA SIJECANJA NEMOJ SE TRUDITI UZALUD... BUDI I DALJE SARMANTAN
ZAO I LUD
JA IDEM DALJE TKO ZNA KUD ZNAJUCI DA VISE NIKAD POKRAJ MENE
NECE BITI NITKO NI ZAO NI LUD.... UZALUD TI SAV TVOJ TRUD



NJEGOVA SUPRUGA           -2016.god

Sve se dogodilo nekako naglo
kao grom iz vedra neba.... ljubav
isto tako pala je i prva pljuska
kao i prvi jesenji list nošen vjetrom
kao po nekom redu zaredale su se
isprike izvinjenja pokloni i pažnje
skoro da je bilo idilično... kao u filmu
do prvog udarca šakom, nogom
prvog iščupanog, kovrčastog pramena
prvih ožiljaka prekrivenih debelim
slojem skupocjene šminke naravno
dobivene na poklon uz obećanje
da se neće vise takvo nešto ponoviti...
do prvog ćika ugašenog na umornom
i napaćenom tijelu nekad lijepe žene
sada samo dobro našminkane lutke
praznog pogleda spuštenih dugih
trepavica koje skrivaju oci sto traže pomoć
kao i usne nekad pune rumene sto su
sada samo iskrivljena grimasa od
osmijeha ispod crvenog ruža u strahu
nijemo zovu i vape za pomoć ali nitko
ne vidi i nitko ne čuje... svima je ona
lijepo uređena i našminkana ... lutka
njegova supruga.... još dok je živa.



NIKADA NEĆE ZABORAVITI

Ni sanjala nije da ce joj se tako nesto dogoditi
 ali dogodilo se.. sasvim nenadano i bez razloga
.... muk nevjerica trazenje opravdanja..... sram
dogodilo se opet vise nije bila pljuska sada je dosla saka
iza sake je dosla noga..cupanje kose....
zlatni pramenovi su padali ko pokoseno sijeno
krv je liptala tijelo je oticalo modrilo
samopostovanje se gubilo a strah je zavladao
teror i batinjanje su postali svakodnevica
tijelo je slabilo i bivalo sve punije oziljaka
od ugasenih cikova porezotina i lomova
sve je skrivala debelim slojem sminke ali njene
ranjene oci ocitavale su strah i patnju duboku
od nekadasnje ljepotice pretvorila se u sjenu
koju primjecivali su samo rijetki praveci se
da ne vide i ne primjecuju nista...... cekajuci
da je sretnu slijedeceg dana i mozda je upitaju
kako je i da li joj treba pomoc...... nije to docekala
godine su prolazile ona je tonula sve dublje u tamu
zatvarala se u sebe i trpila batinanje bez glasa i krika
raspadala se nocu dok su djeca spavala nije imala kuda
nije znala sta ni kako.....
znala je da mora nesto promijeniti ako zeli prezivjeti....
nije bilo lako i dugo je trajalo ali dosao je dan
kada je pruzila otpor.. zestoki nenadani.... kao uragan
samu sebe je iznenadila i ohrabrila bila je odlucna
a NJEGA uz borbu je zaustavila i na kraju uz rane i oziljke
izasla kao pobjednica
Sve rane je zalijecila i povila... sijecanja spremila u skrinjicu
i dan danas nakon godina dugih pokusava oprostiti...  pokusava
ali jos ne moze a zaboraviti zasigurno nece nikada jer ranjena je
zauvijek.... do kraja zivota

2 komentara:

Unknown kaže...

Protiv svakog nasilja sam definitivno...I ko se god otgrne iz tih kanži i spasi sebe i djecu za mene je odlučan borac i žena sa velikim Ž.....Jer obično tako prolaze žene od muževa KUKAVICA...<3


Unknown kaže...

Hvala Ana <3 na citanju...