Translate

subota, 5. prosinca 2015.

Azra Hasanbegović

PRIČA BR. 7. . .

Imam 26 godina.
Želim sve zaboraviti, ali onda kada vam ovo ispričam...  kao da želim biti sigurna...
da ću možda tebi pomoći, da ne padneš u istu zamku kao ja.
Bože, kako davno sam imala 16 godina...
Živjela sam u siromašnoj porodici s bratom  i dvjema sestrama, s ocem i majkom koja je uvijek izazivala neke konflikte.Na putu ka školi često sam sretala jednu divnu gospođu koja je uvijek imala neki kompliment za mene. Ponudila mi je da radim u jednoj kafani "kao ispomoć" za šankom. Bila sam presretna, dolazila sam četvrtkom i subotom i za taj posao sam dobijala solidan džeparac.Kasnije mi je ponudila da zajedno idemo u Italiju kazavši da ću tamo moći zaraditi mnogo novca.Pristala sam, dobila odobrenje roditelja i našla se u Italiji s mojom "tetkom".Čim smo stupile na tlo "obećane zemlje", počele su moje patnje.
Iste večeri  "predana" sam starijem debelom čovjeku koji se cijelu noć iživljavao na meni.
Bila sam nevina... i do jutra sam bila sva... poderana.
 Neka "ljekarka"  morala me je "sašiti",a, kako mi rekoše, sve je izgledalo kao poslije poroda, kao da sam se, ustvari, te noći i rodila za jedan novi život...
Meni je to bilo umiranje.Ostala sam kod tog čovjeka, za mene, duži period.
Više nisam brojala dane, ni mjesece,brojala sam samo koliko sam puta tjerana na seks. Brojala sam ... sjećam se... 314..., a onda više nisam ni to...
Gledala sam se u ogledalu... kako sam mršava i ružna...  
i onda sam promijenila ''vlasnika''.Debeli čovjek, kojeg su zvali Toni, "prodao" me je u drugi grad.Bila sam u jednom noćnom baru  plesačica i prostitutka... do iznemoglosti...
Stalno sam živjela u strahu da će me ubiti, jer su mi prijetili da ako se ikome požalim...
da ću"nestati".   Gledala   sam   svoje  pretučene  "prijateljice"  iz   raznih   zemalja   svijeta.  
Neke  su,jednostavno, samo "nestale"...Ponekad sam i ja to željela, a nekada mirila se sa sudbinom.....Moje tijelo postajalo je sve gore i gore, a moja duša već je bila umrla.
Kako se mijenjao moj izgled, tako se mijenjao i moj status. Iz bara sam prešla na ulicu i to je bio moj jedini posao.Moje tijelo bilo je isprženo čikovima cigareta, izrezano i uništeno.
Više nisam imala osjećajeni ljubavi za moje u Bosni. Samo sam željela umrijeti, a nisam imala hrabrosti oduzeti sebi život.
S 26 godina postala sam stara.Jedna ulična racija i mene je "pokupila".
Našla sam se u policijskoj stanici. Potražila sam od njih pomoć. Smještena sam na sigurno.
Pjeri sam ispričala sve šta sam proživjela. Obećala mi je  pomoći  da   se  vratim  u  Bosnu
i  rekla  je   da  je   stupila  u  kontakt  s  jednom   ženskom nevladinom organizacijom.
Vratila sam se...Imala   sam   sreću...   Nisam   bila   sama.   Imala   sam   razumijevanje   i   pomoć,   edukaciju   i prekvalifikaciju.Danas sam, čini mi se, "normalna" žena. Imam svoj "mali" posao, imam prijatelje, vratile sumi se i emocije.
Čak mogu i drugima pomagati u nevolji.

Zovem se Margarita.



DOSTIGNUCA ,, ŽENA BIH ,   1994 -2015

Nastale 1994
Cilj nam je Zalaganje za poštivanje ljudskih prava I za humanije društvo osjetljivo na problem nasilja i  sigurnost žena

ŽENA BIH u Ženskom mirovnom pokretu ima aktivnu ulogu kroz rad Centra za žene u ćijem sastavu je SOS sa telefon jedinstvenim  brojem  za Federacu  1265
Sigurna kuća MARGUERITE predstavlja sigurno utoćište žrtvama nasilja i trgovine ljudima ,kuća evropskog standarda  .kapacitet 28 ležaja , tajnost adrese.
Izdavaćka djelatnost
Magazin za žene Lam i knjiga istinitih potresnih prića zena koje su zrtava trgovine ..Marguerite moze biti tvoja sestra , kćerka prijateljica...
Prirućnik za oprofesonalce i profesionalke ,,kako prepoznati nasilje nad djecom i pomoći djetetu žrtvi nasilja ...dva izdanja  itd
Potpisani PROTOKOLI  pomoći žrtvama nasilja  u HN Kantonu i Zapadno hercegovačkom , gradu Mostaru i Općina  Jablanica i Nevesinje.
Ekonomsko osnaživanje žena  radile smo oduvkijek a danas sa posebnijm akcentom  na osnazivanje žena žrtava nasilja i onih koje se nalaze u nekim teškim situacijama.
Naš rad u ruralnim podrućjima je veoma znaćajan gdje žene informišemo i upućujemo kako i gdje da potraže pomoć..a sve kroz model ženskog aktivizma.
Kroz SIGURNU MREZU /mreza organizacija cija je uza djelatnost pomoc zenama i djeci žrtvama nasilja  Značajan napredak je učinjen u BIH na sprijećavanju nasilja kroz prevencije i zaštitu , naročito u borbi protiv nasilja u porodici
Radimo na provođenju  Rezolucija UNSCR  1325   ŽENA MIR I SIGURNOST
A to znači u praksi da je
 Rezolucija UNSCR 1325 je potvrđivanje od preko 20 godina ženske borbe, zagovaranja i lobiranja.
To je politički okvir koji pruža niz operativnih mandata koji ukazuju na sljedeće aktere: tvorce pravila, usvajače odluka, programere i komponente financiranja
Danas smo vodeća organizacija uz podrsku Medika Zenica  za INSTITUCIONALNu  MREŽu PODRŠKE ŽRTVAMA I ŽRTVAMA / SVJEDOCIMA U PREDMETIMA RATNIH ZLOĆINA , SEKSUALNOG NASILJA I DRUGIH KRIVIČNIH DJELA NA PODRUČJU HNKantona Županije
Institucionalna mreža je plod saradnji nadležnih ministarstava, pravosudnih
institucija, ustanova i
Ono sto ide prilog borbi protiv nasilja je Konvencija Vijeca Evrope u sprijecavanju i borbi protiv nasilja nad zenama i nasilja u porodici., ISTANBULSKA KONVENCIJA .
Ova konvencija je najdalekosezniji medunarodni sporazum koji se bavi ovom ozbiljnom povredom ljudskih prava .Cilj joj je nulta tolerancija na ovaj oblik nasilja.Usvojena je 2011 godine a Bosna i Hercegovin je sesta clanica koja je ratifikovala Konvenciju 2013 godine za sprovodenje Istanbulske konve
Savjet ministara BIH je 23.7.2015 donio odluku o usvajanje Okvirne strategije za sprovodenje Istanbulske konvencije o prevenciji i borbi protiv nasilja nad zenama i nasilja u porodici u bosni i Hercegovini za period 2015 do 2018 godine

Zavrsavam sa  da KROZ NAŠ RAD VODI NAS MOTO
„Imate odgovornost za mjesto u kojem živite i
ljude koji vas okružuju. Svi je imate.
Samo pazeći jedni druge možemo izvući najbolje
iz nas samih.“
Azra Hasabnbegović





1 komentar: