Translate

utorak, 22. studenoga 2016.

Ljubica Katić

SUSJEDA                                2019.god

Gledala sam je kako je  tužna prolazila ispod mog prozora
pognute glave , tužnog a ipak lijepog lica
pomislila sam kako je ta žena   bila   , prava ljepotica,
imala je godina dosta, trag ljepote je u njoj ipak osta'..

Pitala sam se  što li se krije u toj ženi
možda neka tuga i bol od svojih rodjenih,
Ili možda od neke bolesti teške
ili..ali  su te moje pretpostavke bile greške..

Slučajni susret nas dvije dogodi se jednog jutra
tiho mi poželje "Dobro jutro"  i tada vidjoh njene krvave oči
u kojima pročitah mnogo toga..

Susjedi smo, jedva izgovori , "Tu blizu vas imam iznajmljen stan"
Sjetih se tada, odakle je  znam..

Ispričala mi je kratko o svom životu
da je od pijanog i ljubomornog  muža skoro u grob legla
nije mogla izdržati , za to je od njega pobjegla..

Traži je , i dalje joj prijeti od straha ne smije ni s kim stati
Rekla mi je :"Više volim u tudjem stanu umrijeti, nego njemu da se vratim".

U tom času potekose suze niz njeno lice
čini mi se kao da su krvave bile..
O,  ženo draga, rekoh : "Što ste dozvolili da napravi kostura od takve vile"..?

Trpjela sam zbog djece, poče s pričom da otvara dušu
ni oni me sada ne vide kao da se mene stide
ne razumiju da sam zbog njih nisko pala

i sve godine s tiraninom izdržala..



PROGOVORI ŽENO            2018.god

Ovo je pjesma o ženi, pa i o meni ,
mnoge su šutale, nikom nijesu rekle ,
kako su se u braku u  živoj vatri pekle..

Za to poručujem svakoj ženi da nikada ne šuti,
da nikom ne dozvoli da njenu patnju sluti,
niko prava na nju nema da je maltretira ,bije,
jer često se iza zida takva patnja krije..

Podigni glas i reci "Dosta "!
Ma koliko te u životu košta ,
od batina nema ništa gore
jednom moraju usta da progovore..

Spasi se okova vezanih lancima ,
jer nije više ono vrijeme kada se trpjeti moralo, htjelo..
da ne bi saznali bližnji i tamo neko selo,
svi imamo život samo jedan ,
niko prava nema da nam ga unistava, oduzima..
niko toga nije vrijedan..

Zato žene podignimo glas,
za majku, sestru, ćerku i sve u ženskom rodu,

za nas, u novom preporodu..


NIJE SMJELA    -2017.god

Iz ljubavi za njega se udala,
nije znala da je  pijanac  bio,
često ga je noćima čekala,
a on nije kući dolazio.

Sve je više sumnjala u njega,
gdje li noći provodi van kuće,
nije smjela ništa ga pitati
jer batine dobila bi vruće..

Djecu mu je divnu izrodila,
u krvi svojoj plivala je često,
ni najmanje kriva nije bila,
tukao je na svako mjesto...

Sve je tuge u njoj više bilo,
a sreća joj sve je dalja bila,
nije htjela djecu ostaviti,
da bi sebi život spasila.

Trpjela je godinama teror,
život joj je bio bol bez lijeka,
sa zvjeri se borila i dalje,
jer to nije bio lik čovjeka.

Nikom nije rekla svoju muku,
naišla nije na ispruženu ruku,
a onda se mlada razboljela,
nije njega više ni voljela.

Bolovala je u svojoj boli,
lijek više nije pomogao,
jednog dana prekrila je tama,
za njen život niko nije znao..



PROBUDI SE ŽENO  -2016.god

Probudi se ženo,
nježna pahuljice
sestro, majko
ćerko, sestrice
procvali i uveli cvjete,
probudi se
nezrela djevojčice!
Probudi se,
izbaci taj krik iz sebe
koji te guši
od kojeg'ti srce zebe,
otrgni se iz čeljusti
krvoločne zvj'eri
uz koju trpiš, patiš
Kreni u život novi
jer imaš samo jedan
to moraš jednom da shvatiš!
Probudi se ženo!

Nema komentara: