Translate

srijeda, 23. studenoga 2016.

Marina Marković





AL' NE MOŽE VIŠE             2023.god

Na vratima kuće zamišljeno stoji
Ostaće bez doma, bez krova nad glavom...

Al' ne može više, pronaći će mesto
Pod nebeskom kapom velikom i plavom.

Razum kaže idi, srce kaže, stani,
Vezuju je mnogi proživljeni dani.

Al' ne može više, branila je sebe,
Sada mora decu svoju da odbrani.

Kućilo se teško, radilo se mnogo
I trpelo ćutke zarad boljih dana...

Al' ne može više da trpi i ćuti,
Duša je postala otvorena rana.

Čekala je dugo na nežnost i ljubav
Nadala se stalno da nestane tuga...

Al' ne može više da oprašta laži
Zna da sad je sa njim neka žena druga.

Skupila je samo nešto malo stvari...
Ceo život, snovi, nek ostanu ovde...

Al' ne želi više da trpi i brani
Deca su joj snaga, sada će da ode.


TUGA                                         

Ako nekad staneš na prag moje kuće
Zarasle u korov, divlje ruže, pruće,

Znaj da tu sam nekad svoje snove tkala,
Maštala o sreći i svoj život dala.

Moj muž, ljubav moja, čovek mog života,
Nasilan je bio, uzalud lepota.

Od Boga sam tiho tražila spasenje,
Da mu da pameti, da ga preokrene.

Kuvala i prala, čistila po kući..
Iz čistoga mira valjda neće tući.

Spremala sam slavu, bosiljak i sveću,
Kao da sam znala da tada umreću.

I sad ne znam zašto, kome li sam kriva,
Od Svetog Jovana više nisam živa.

Iz dimnjaka više dim se ne izvija,
Kroz slomljena stakla studen se probija.

I sablasno vetar praznom kućom huče
Moja duša tu je, sad naglas jauče.


NE PRIHVATAJ            2022.god

Onoga jutra,
kada si crne naočare stavila
da iz kuće izađeš
na ulicu,
pristala si na tamu,
na zavet ćutanja,
progutala si udicu.

Onda, kada si šminkom
prekrila modrice,
obukla duge rukave po
sunčanom danu,
pristala si da budeš žrtva,
moliš se da udarci
sami od sebe prestanu.

Noći kad su te ušivali,
kada su zube skupljali
po podu,
rekla si,
pala sam niz stepenice,
pustila dželata
na slobodu!

A može drugačije
i mora bolje,
našminkaj se od meraka,
stavi naočare od volje,
iz začaranog kruga beži
duboko udahni i izađi
iz mraka!

 


ZAČARANI  KRUG                            2019.god

Nađoh te kraj puta
gde pognuta ležiš,
izvidah ti rane
po telu što bole.....
....ti se vrati kući-
nastavi da bežiš
od istine,
od života,

od večite more!


In memoriam                               2018god

Poznavala сam ženu koja je ćuteći nasilje trpela.
Na kraju je popila otrov i samoj sebi naudila!
Bila je uvek masmejana i vedra, plava!
Da li sada mirno u svome grobu spava?
Njen sin raste bez majke na ovom svetu.
Nije pomogla ni sebi, ni svome detetu!
A morala je da živi i da se bori!
Da svoga sina vaspitava i nauči
Da svoju ženu poštuje i voli,
I da je nikada ne tuče i muči!



BILO  JE  I BIĆE                     2017.god

Bilo je i biće svađa
Posle kojih bolje krene,
Malih, bučnih, nije važno,
Al dovedu do promene.

Ali kad te neko kinji
Svakog dana teškom rečju,
Maltretira, pridikuje...
Tad se duša teško leči!

,,Nije uvek med i mleko,,
Reći će vam kada čuju,
Blago njma... prolaznici,
Mogu i da pametuju.

Svakom treba mirna luka
Da joj hrli vedra lica,
Srećan čovek sreću stvara,
Nesreća je naš ubica!

Verujte u mir i sreću,
To postoji, nisu priče,
,,Srećan čovek sreću stvara,,

Samo to nek vas se tie!



UPLAKANA DECA           2016.god

Došao je tata
pijan iz kafane,
polupao prozor
od ulaznih vrata,
razbio tanjire,
vikao po kući,
istukao mene
i mlađega brata.
Vukao je mamu
za kosu po kući
i stezao jako
oko tankog vrata.
Molila je prvo,
pa vikala jako
i krčala čudno...
...onda nasta tama.
Pokrio sam oči
u molitvi tihoj
da je tata pusti
da ne plače mama.
Nisam bio svestan
u tom strašnom trenu
ubi otac moju majku
a rođenu ženu!
Ostala su samo
uplakana deca
i ranjena srca
da se s tugom bore.
Nema više majke,
sama duša jeca,
njena usta više
ne mogu da zbore.
Uvek će da pamte
kako krši ruke
dok se otac kući
s nekog posla vraća.
I sakriva lice
modro od šamara,
uplakane oči
podbule od plača.
U sećanju uvek
će im biti mlada
njeno lice neće
dočekati bore.
Nema više njenog
uzdrhtalog glasa,
mrtva usta više
ne mogu da zbore.


1 komentar:

annonymous kaže...

Moj 19-godišnji brak blagoslovljen s troje djece bio je u raspadu jer je moj muž voljeni rekao da je umoran od naše zajednice i da želi razvod bez razloga, znala sam da negdje nešto nije u redu, pa sam otišla potražiti pomoć, nakon 4 mjeseca traganja i mnogih razočaranja od drugih ljudi konačno sam upoznao dr. Ajayija, duhovnog čovjeka kojeg su njegovi bogovi blagoslovili super prirodnom moći rješavanja različitih životnih problema. Objasnila sam mu svoju situaciju i on mi je postavio nekoliko pitanja na koja sam iskreno odgovorila, dr. AJAYI mi je rekao u čemu je problem i rekao mi što treba učiniti, slijedila sam sve njegove upute i nakon tjedan dana moj je muž došao kući nakon dva mjeseca vani i poderao je papir za razvod i danas živimo mirno kod kuće. Ako vas nešto muči u životu i želite brza i pouzdana rješenja obratite se dr. Ajayiju i imat ćete razlog podijeliti svoje svjedočanstvo poput mene. Kontaktirajte Whatsapp: +2347084887094