Translate

ponedjeljak, 13. studenoga 2017.

Ana Jakopanec


MOJ IZBOR        2018.god

Čast mi je izabrati danas,
ne odgoditi za sutra
potrebitom ljubav,
darovati,
prihvatiti ruku ispruzenu
i prevesti preko rijeke,
za oslonac podmetnuti rame

svoju slobodu s robom
podijeliti
s patnikom govor
otpočeti
i s njime poci kroz
bespuća
nepreglednih staza,
pokazati jasno da
moj dom može lako biti
njegova oaza

danas biram da razbor
obraduje mi dušu i snažno
za zlostavljene se zauzeti
a zlotvora prokazati
narediti mu da odstupi.
poručiti mu da
izađe iz tamne sjene
plemenitim putem da krene

I s jednim i drugim

da kročim zahvalna,
jer milinu
svoju si nam prolio po
usnama
da iz oblaka, pred časak
samo, prijetećeg,
tmurnog
poteku  kapljice rose
na vijeđe da nam padaju

da život baštinimo birajući
Tebe
milinom tvojom nek nam se
usne  osmjehuju





ŠUTNJA      2017.god

Susrećemo je svakoga dana na stepeništu zgrade
Na licu njenom gledamo modrice
I šutimo
Gledamo suze koje ona ne može sakriti
Mada bi to htjela
Ali one samo cure
Mi ih gledamo i šutimo
Ona ništa ne govori
Samo ljubazno tiho pozdravi
Glasom koji bi rado vrisnuo
Koji bi očajno u pomoć pozvao
Ali ona ipak šuti
A mi ne pitamo
Zato što smo uviđavni
Pokušavamo si uprizoriti
Da su modrice na njenom licu
Nastale od slučajnog pada
I skupa s njom lažno se tješimo da će proći,
Ali ne prolazi..
 Susrećemo je opet, nakon neprospavane noći
Kad su jecaji odjekivali kroz noć
Znamo s kojega su kata dolazili,
Ali mi samo šutimo
Prolazimo pokraj
Ne nudeći joj obloge za natekle kapke
Ne dajući joj iscjeljujući dodir
Samo prolazimo i šutimo...


KIŠOBRAN U ŠETNJI               2016.god

            Statistike govore da je ponedjeljak najgori dan u tjednu, koji može biti dosadan, a tmuran nakon burno provedenog vikenda. Kažu, da se ponedjeljkom najviše osoba odluče na samoubojstvo. Inače, ponedjeljak zna biti i pospan i tužan, ponekad monoton. Jedan, iako kišni ponedjeljak je promijenio svoje lice, bio je jedan drugačiji ponedjeljak, kojega ću dugo pamtiti. Zbog nekih sudionika bih rado zaboravila taj kišni dan, a zbog drugih opet, taj mi se dan duboko urezao u pamćenje.
            Vraćala sam se s trešnjevačkog placa, nabavivši sve što će mi trebati za pripremanje obroka, ukusnih i finih, za moje sladokusce. Stajala sam u prednjem dijelu srednjeg vagona, leđima naslonjena na stup, na kojem je visio uređaj za poništavanje karata. Mada je bilo još nekoliko praznih stolica, nisam namjeravala sjesti, odgovaralo mi je protegnuti noge, gledati kroz prozor užurbane ljude s kišobranima. Vani je bilo mnogo kišobrana, raznih boja i oblika. Izgledali su sretni, kao da se smiju što su u šetnji, što su izvađeni iz tamnih kutaka i spremišta i što otvoreni dišu i puštaju kišnim kapima da spere sa svih njih ustajalost i dosadu. Nekoliko sam puta svoj pogled svratila na svoje suputnike, koji nisu ni po čemu bili zanimljivi, osim što mi se učinilo da jedna djevojčica plače. Bila je okrenuta prema prozoru, pa nisam bila potpuno sigurna jesu li to suze ili joj je lice mokro od kiše. Pokraj nje je sjedio muškarac, pedesetih godina. Bio je nekako čudan, mutna pogleda, duge neuredne kose. Još sam na suprotnoj strani primijetila dvije potpuno iste mlade djevojke, nisu mogle sakriti da su blizanke i čisto lako se moglo zaključiti, da su one jednojajčane. Sve je na njima bilo jednako, čak su bile jednako obučene, razlikovale su se samo po koferu kojega su držale u krilu. Jedan je bio manji, drugi veći, sigurno je da su bili iz istoga seta. Bio je pravi ugođaj promatrati tu krasotu, bile su prelijepe. Nisam željela buljiti, pa sam gledala kroz prozor u prolaznike sa kišobranima. Prolaznici su bili pognuti, mokri, a kišobrani u svim nijansama su plesali svoj omiljeli kišni tango. Ponovo sam svratila  pogled na blizanke, primijetila sam da se ona što je sjedila do prolaza  trznula, da se dva puta  okrenula i pogledala u čovjeka koji je sjedio na drugoj strani, vanjskog sjedala, zatim skočila i brzinom munje zaustavila se pokraj prilike s dugom kosom. Podigla je svoj kofer i snažno ga udarila po glavi, zatim ga je još nekoliko puta ritnula nogom. Svi smo je užasnuto pogledali, na što je ona vrisnula na sav glas. "Čudovište jedno perverzno, nećeš to raditi u tramvaju i mučiti djecu pored sebe,  doma slobodno, pred svojom mamom, koja te tako odgojila". Druga je blizanka brzo ustala i šutke zgrabila za ruku djevojčicu koja se od šoka nije mogla pokrenuti. Na rukama ju je nosila iz tramvaja, koji se baš u tom trenutku zaustavio. Mi, ostali putnici u tramvaju smo zapanjeno gledali u čovječuljka koji je ležao na podu, o njegovom zločinačkom činu su svjedočile raskopčane hlače i "ljigavac" kojega nije stigao pospremiti. Okrenula sam se prema mjestu gdje su stajale one dvije, nježne, hrabre djevojke, koje su za ruke držale preplašenu manju djevojčicu. Obje su sa slobodnom rukom stiskale brojeve na mobitelu. Lako se moglo zaključiti, da jedna zove roditelje djevojčice, a druga policiju. Da sam bila u pravu shvatila sam, kad su na slijedećem stajalištu u tramvaj ušla dva policajca, prišla zlostavljaču, na ruke mu stavili lisičine i odvezla ga u postaju. Užasnuta, i sama sam izašla na sljedećoj stanici. Namjerno nisam otvorila kišobran. Pustila sam kišnim kapima da speru neutralnost s mojega lica i ruku. Razočarana u sebe i ostale putnike iz tramvaja, pitala sam se, kako je moguće, da mi koji se smatramo narod ćudoređa, nitko, ali baš nitko nije okom trepnuo, nije ispustio svoje vrećice i zahvalno dodirnuo te drage male ruke, ruke što žele pomoći i istrijebiti zlo. Bilo mi je žao što nisam s njima izašla iz tramvaja, da ih pitam za ime, da ih pozovem na ručak. Bilo mi je žao što se nisam pomaknula s mjesta na kojem sam stajala i barem jednom povukla za kosu tog neuglednog bahatog huligana, što mu nisam rekla da ga može biti sram. Ni drugi putnici nisu učinili ništa, svi smo se ponašali kao da se to nas uopće ne tiče, upravo zbog toga sam bila tužna i zamišljena.
           Moji ukućani su me čitavo vrijeme u čudu gledali i pitali se zašto sam tako šutljiva i sjetna. Tiho sam pospremala ostatke večere, ali kad sam čula da je spiker na vijestima izjavio, kako je uhvaćena osoba koja je već duže vrijeme zlostavljala studente i djecu u okolici studentskog doma na Savi, nisam se više namjeravala suzdržavati, već sam glasno rekla mojim ukućanima: "To je istina, vidjela sam svojim očima dva Anđela koja su pomogla u uhićenju"!
           I dalje, barem tri puta tjedno vozim se istim tramvajem, istim putem. Široko otvorenih očiju gledam okolo, na sve strane i vidim puno dragih Anđela i svaki puta zadrhtim nadajući se da ću ugledati ona dva: s dugom, sjajnom, pepeljastom kosom, vitkim stasom, da ću ugledati Anđele, sjajnih očiju, nježnih ruku, ali jakog udarca. Tu priliku ne bih propustila, prišla bih im i pozvala ih na ručak.


Nema komentara: