Translate

srijeda, 29. studenoga 2017.

Goran Matić


URANAK LUTAKA           2019.god

Očaj nastaje kad bol više ne možemo da premeštamo
na mesta gde manje znači,tada nam porastu keramičke oči.

Recimo da je pošlo po zlu
kada je odabrala kraći put,
kroz tamni deo nekog beogradskog parka.
Rečimo da je osetila ruku preko lica
i čula zvuk odeće koja se cepa.
Ne seća se posle ičega
osim tih krugova boje zrelih kajsija
i oblaka od plavog neona negde u mislima.
iz njega je padala kiša koja joj je pekla usne
i ona ih je grizla kao da su komad sira.

Samo je prestala da sanja i počela da mrzi
sve te utvare medju svojim nogama.
Recimo da sam trebao biti jedna od njih
dok sam je gledao kao hoda po mostu
od papirusa iznad ponora.
Često bi klekla da dodirne svoju senku
kao da je u njoj sakriveno nešto važno.
Ja sam često zmurio u toj sobi
gde su jedini nameštaj bila naša tela.

Ponekada su joj oči ličile
na dva prljava okna vagona
zauvek zaboravljenog na slepom koloseku.
Pokušavala je da voli u tom oku uragana
tada se sve u njoj savijalo kao kišna glista
presečena na pola, u to trenu se osmehivala čudno.
Taj omeh je bila jedina stvar koju je uspela da navežba.
Gledao sam je i plakao,
misleći kako svi prvo trebamo ovladati tišinom
pre nego što nas nabiju na bajonet ovog sveta.

Jednog dana pogled joj je odlutao daleko
kao da umire tražeći neko groblje
gde će sahraniti sve što je znao, rekla je da ide.
Gledao sam je kako odlazi hodajući po vodi.
Setio sam se kako sam se kao dečak
izgubio u polju suncokreta i kako sam tražio kuću
držeći se za prazan rukav strašla za ptice.



ANA I JUL                        2018.god

Skoro će jul Ana
žamor i miris lubenica
koračaju vazduhom
sa obližnje pijace.
Ti ćeš kao lahor proći tuda
i pokupiti retke plodve.
Ostaće iza tebe trag štikli
u vrelom asvaltu
i par grama neobjašnjive praznine.
Ja ću se skloniti s puta,
načas se pretvoriti
u uličnu svetiljku.
Kao perut,
popadaće po mojim ramenima
mrtvi noćni leptiri.
Kući ćeš na ofucanom platnu
vodenim bojama,
naslikati tugu kao mimikriju leta
a onda sve to oprati.
Ne žmuri dok slikaš Ana
prečesto četkicu umačeš u crnu.
Popodne Ana sama plače
na klupi u parku
starim hlebom hrani,
umesto golubova prastare aveti.
Slomi ogledalo Ana i
krv će se vratiti u tvoje obraze
izbledele od šamara i teških reči.
Molitve odavno ne vrede,
popnu se kao pauci u zidove hrama
i izgore na limenom krovu,
dalje se ne može.
Noćas su sevale munje
u potpunoj tišini,
u snu su ti pucale kosti
Kad izbrojim do tri i pucnem prstima
ti ćeš se probuditi
opet si crnom naslikala jutro
ništa se ne vidi.

P.S. „Zbog čega mrtvi mirno pevaju
a živi ne mogu da se oslobode straha“

reče Zagajevski


PEDIGRE BESA                       2017.god
(stop nasilju)

Ja volim to dete što titra
Kao svetlo kroz lišće na vetru
Ja volim to dete što je odraslo
Igrajući se sa dva zalutala stiha
Vezanih očiju ispred korpusa tuge
Ja volim to dete što stari
izmedju nenajavljenih smrti.
Te oči što plaču duboko
ispod naslaga prostakluka.

Kažem. Vi ste glupi i truli
Jer ste ih budili čizmom u bubrege
Besom u oči
Pljuvačkom u lice
Imali ste pesnice stegnute oko ništavila
Što udaraju gde najviše boli
One nisu stizale da postanu žene
Radeči za bednu nadnicu užasa
Pretvorili ste im dane u septičke jame
Pretvorili ste im noći u posude
Za hibermaciju bola
Šakama im objašnjavali kako se tone
U zaborav u senke

Dosta je....
Jesi li probao da sa njom prespavaš
Na istoj strani barikada
Da posečeš šumu što raste iz zatrovanog tla
Sila je bedan izgovor za sopstvene slabosti
Sila je grubo mešanje u poslove boga
Ja znam da je ovaj svet jebeni cirkus
Gde klovnovi dresiraju lavove
I da reč ničim neće zaustaviti bujice
Al mogao bi da pogledaš još jednom u svoje ruke
Pre nego što ubiješ to dete u ženi....


Broj komentara: 6: