Translate

petak, 10. studenoga 2017.

Pietra Fon Tillen


Recimo NE !!! 2021.god


Uvijek ću biti kontra nasilja.
Nasilje je u pogledu,u grlu,u mozgu,u hlačama.
Nasilje živi u obje klijetke srce i u svakom leukocitu.
Nasilje je zona sumraka za bilo koga tko susretne 
vlasnika licence za nasilje.
Kad je moj sin imao tri godine,udario je nogom goluba u parku.
Razočarana u potez djeteta,nisam vikala : ne,ne !
Držala sam govor.I znala,mali ima mozak unaprijed.
Tako osjećam.
Tako mu piše ,u dijagnozi.
Neće više,nikad.
I nije,jer ga " držim" ,pod kontrolom.
Kad je imao četiri, krenuo je nogom prema djevojčici koja mu je otela loptu.
Zadržala sam nogu,došla do djevojčice,rekla:
Vrati mu,molim te.Duplo.
Majka djevojčice se nasmijala.
Ma,pustite gospođo.
To su dječja posla.
Sina sam kaznila oduzimanjem gledanja youtube-a.
I opet,držala govor.
Često sam držala monologe.
Samo da sutra dječja posla ne postanu muška posla.
Ona u kojima,jači tlači.
Ona u kojima je žena niža vrsta.
Koliko god ne prisustvujem više blogovima 
ili susretima na kojima se pjeva kontra nasilja,
nikad neću dati na žene,djecu i sirotinju.
Neću dati na golubove.
Neću kontra pjesnikinja i dobrih gradova.
Iako se Dalmacija piše kao prostor sa najviše sunca,
ima ga još,u ljudima.
I u muškarcima.
I u ženama.
To je neka moja životna religija.



DAN KAD SAM POSTALA ATEIST ( a ) 2021.god

Taj dan obilježen je kao dan stopiranja nasilja nad ženama.
A mislim da i u Bosni nešto slave.
Taj dan netko je kući došao pijan a netko je preživio operaciju.
Taj dan bio je nečiji prvi dan kemoterapije.,
a netko je prvi put odnio prazne boce u dućan.
Taj dan netko je uradio abortus a nekom seljaku otelila se krava.
Taj dan netko je nekog silovao a netko je našao lika iz porezne 
kojem će davati " zub " za pranje love.
Taj dan netko je postao pjesnik a netko samo smrtnik.
Taj dan običan je zarez vremena i moje slavlje ,tuge.
Zavija hitna.Kako mrzim taj zvuk.
U vrevi grada,podsjeća me na zavijanje vukova gladnih.
Opet je smrt gladna.
Jednom sam bila u periodu kad su me stalno pitali 
da li dobro čujem. A ja sam oglušila.
Od tatinog kašlja, godinama.,od sirena,
od sitnih i krupnih umiranja,na preskoke.
Kad sam ostala trudna,sluh se popravio.
Čula sam sebe kako se smijem.
A svijet je postajao dobro mjesto.
Čula sam kako ona pleše u mome trbuhu.
Možda će plesati folklor kao ja.
Dobre seljančice više vole kola od baletnih izvijanja..
Čula sam kako me udara,kao da je dječak.
Možda će i njoj sutra govoriti 
kako ima višak muških hormona,baš kao meni.
Dobre djevojčice igraju nogomet,sa dječacima.
Čula sam kako je snažna.
Možda će trenirati boks, kao ja.
Dobre žene naviknu na vrijeđanje od slaboumnih jadnika.
Moći će se obraniti od bilo koga tko je nazove kurvom.
Čula sam kako hoće vani.
Čula sam kako joj šapćem: Još samo malo,djevojčice!
Čula sam kako se umorila i umirila,malo prije termina.
Na zadnjem ginekološkom pregledu,
čula sam doktora kako je nogom probio bocu viskija koju sam mu donijela.
Čula sam sebe kako govorim:
Neću preživjeti njeno vađenje.
Čula sam bol.,u kostima,u zglobovima,u maternici,
u neuronima,u očima,u ušima,u anatomiji čitavih 37 godina koje sam natovarila u dupe.
Čula sam sve liječnike kako ne smiju raditi carski,radi krvarenja.
Čula sam kako mala neće vani .Valjda me voli.
Čula sam da ću umrijeti ako je ne uspiju iščupati.
Čula sam svaki sat i svaki oblik jeze.
Čula sam ubode i prste.
Čula sam aparat za srce i doktorsku paniku.
Čula sam kako odnose njene crne kose i bijelo lice.
Čula sam kako umirem .
Čula sam kako donose kofere tuđe krvi .
Čula sam kako čistačice iz obje smjene peru crveni pod i psuju i život i smrt.
Čula sam kako će pustiti moju sestru da me vidi posljednji put,ali majci neće dati.
Čula sam žene u šok sobi kako jauču zbog bolova rađanja velikih i živih beba.
Ili blizanaca.
Nitko nije čuo mene.
Nitko nije vidio kako plačem.
Ali,
Barem nikad više nisam imala problema sa sluhom.



MANIFEST MOG EGA                 2017.god

( ZA SVE ŽENE kojima su tijela i umovi barem jednom bili na putu UMIRANJA )

Ptice s tobom nalikovale su helihopterima
Planet je prepun divnih žena
Zašto si odabrao baš Mene?
Znam..zovem se Dijana....
Ana, Tamara, Pietra, Julija, Snezana, Gordana.....itd
Pisalo je negdje da nas treba kazniti
Mi smo NIŽA VRSTA
Mi smo Kurve jer se ne kurvamo
Mi smo Udovice sreće
Mi smo se vjenčale za bolove ne za Bogove
Nekoć sam te zvala dušo
na početku upada u rupu zvanu život
Imala sam motrište ljeskavih oblaka
dok si radio od mene turističku brošuru
Obrazi su mi bili crveni
Usne su mi pobijelile
Ruke su mi poplavile
Nije loša Hrvatska zastava
Bilo je u redu da turisti znaju
kako izgleda karta moje osobnosti
Putovala sam od hladnoće do hladnoće
Jednom su mi otkazale noge
Jednom sam se bojala
a svijet je bio zaposlen u kolanju
gore dolje
Imam reumu i deficit vjerovanja
Imam pomanjkanje osmjeha
Stoput sam plačući gledala kroz prozor
kako se sumrak zgušnjava
Samo tada sam bila slobodna
Javljali su se Anđeli sa riječima
Jednom ćeš biti naša
Krv mi se u vodu pretvarala
Iz bokova mi nisu izlazile grlice
Svako svanuće s tobom
bilo je smaknuće
u kojem me nisi dresirao do kraja
Zovu me Amazonka
Zaveli su me otrovi
dok su mi srce otvarali
ključem za konzerve
Nitko ne zna da Amazonka
izbjegava da pogine
Zovu me Ratnica
dok otvoreno buljim u nemir
i snalazim se na pečenoj zemlji
gdje se ljulja krv i znoj
Od mene je ostala samo koža
kao zaštitni pokrivač
Zavoljela sam sebe kad mi je došao kraj
Zovem ga Imunost kao ponoćni otpadak
vlastitog krematorija pretvorenog
u nepodmazani dolazak vremena
u kojem će stići aplauz
kad siđem sa pozornice
Kašljem, dišem, hodam
Rukama grlim zrak
Suha sam od bolova
Zato volim debele kapi kiše
da me smoče do srži
Možda zaradim novce
hodajući svijetom mokra
da natopim druge sobom
one koje se nisu snašle kao ja
Prijavi me Dušo Ti mene
jer sam živa iza atentata
nakon arsenala tvog jada
na legitimnoj dužnosti
Prijavi me jer sam živa za nova štiva
kao brbljava Sfinga
Ulovi me polumrtvu
ukoričenu u pjesmu
čiji je autor žena koja sjedi na klupi
i ne igra više utakmice
zbog svih crvenih kartona
kojima si sudio nad njenim dahom
Nisam znala da se mogu primijetiti
Prožvakala sam tvoje propovjedi
Ispljunila ih dok sam vježbala osmjeh
i variranje pulsa
Hvala dušo za završetak težine
Prijavila te Dijana u sebi...
Ostale su...
...Ana,Tamara,Pietra,Julija,Snežana,Gordana,itd

Nema komentara: