Translate

ponedjeljak, 29. studenoga 2021.

Slavka Božović

NAMETNUTI RAT                 2023.god

Provlačila se predugo nedoumicama
Njene stope same zatišju bježaše
Nijemo lelujala  kristalnim  vidicima
Dok joj utrobice prigušen bol stezaše.

U krošnji trepavica sjene  su prolistale
Snovi kruneći se odoše u nepovrat
I nezarasle rane usnom joj titrale
Svjesna činjenice da gubi nametnuti rat.

Sam Gospod svakom iskušenja šalje
Oštricom tišine , muklo zjena zacvili
Nebo je sokolilo: Izdrži ,  idemo dalje
Dok joj pod noktima, plaho umirahu leptiri.

Klonula, prikupi  ozebla ranjena krila
Svjesna činjenice da je  kasno za let
Pitala se što li je to dobrotom postigla
Osim,  što su je lomili kao granu ili cvijet.

Da,  kažu, tako to obično i bude
Kada razočaranje hipnotiše retoriku
Kad se čovjek razbije od do juče bliske ljude
Aorta pjeni, a  duša stremi vječnom počinku.

 



STOP nasilju nad ženama                       2021.god

Oh, kako me duša zaboli
kad vidim ženu kao ranjenu pticu
zar mora biti osuđena na vječnu suzu
ako se zbog ljubavi vezala za propalicu.

Siguran sam da ga je mnogo voljela
i dala mu sve što je od života imala
služila mu, rodila mu djecu
a on je zlostavlja, kao poslednju bijednicu.

Osjećam njenu suzi i tugu neizrečenu,
kao da skalpel reže mi dio srca
dok je gledam potlačenu i namučenu
moje riječi lete nebeskim glasnicima.

I molim se Tvorcu i apostolima
iz pakla da je izbave, njihovim moćima
kako bi joj vaskrslo tijelo izmoreno
i osnažila ranjena krila da leti slobodno.

Modrice nasilja i mene bole
Pitam se, postoji li pravde na ovom svijetu?
Da udalji nasilnika od poroda i žene
jer on nije prijatelj ni njoj ni djetetu.

Zlostavljanje ostavlja katastrofalne posledice
uništava društvo i opstanak čovječanstva
reci STOP nasilju nad ženama
jer bez žene nema ni ljubavi ni potomstva.

 

Nema komentara: