Translate

četvrtak, 6. prosinca 2012.

Amalija Ljubica Sedlaček


ZLOTVORA UDARCI I LICE KĆERI 2023.god

... a onda jednog dana shvatiš
Sve riječi tišine i boli,
Netko je čuo.
Držao te za ruku, brisao suze
i dao riječi tvome srcu
koje ti je, potom
Njegove riječi, reklo
:" Budi hrabra!
Ja sam uz tebe,
ne boj se, nisi sama."
Shvatiš tad, lomljene kosti
Zacijeliše,
Modrice, moćnih udaraca
Izblijediše,
Sva poniženja, gaženja udarci
Odstupiše,
Sva nemoć, bespomoćnost, jauci
Snagom uzrastoše, Novom
Sva skvrčena udarcima Zlotvora
Ustaješ, vraćena ti je čast
Jer, kćeri...
Sve si podnijela, vjerujući dobrom
Dobrom blagoslova,
Dobrom uzvraća se Zlu.
Silne ruke Moć, osvitiće pobjede.
Samo gledaj, čvrsta u istini...
Jer ovaj rat, mila kćeri, nije tvoj!!
Ispod duge mira, ljubavi, samo stoj!!!


ZIDOVI                   2021.god

Sigurno su ti rekli tajnu.
Kao crni veo nošen dahom
zloga
ustaje iz svog duboko
ukopanog groba
gdje skeleti šute, ona još
Prebiva..
Njezina jutra osviću
siva, bezvoljna,zaleđenih
grana.
Kosturčava,zamrznuta trava je
po kojoj hoda.
Tvrdo stisnute usne u crtu
crtu podvučene u
odluci"Nema se što reći"
Utrnuto tijelo, zamišljen papir
ocrtava " Vrisak",
Zatočena u nemoć,
uronjena u sjećanje na
udarce
uzimanje i odbacivanje.
Ponor, bol,modrice,
samoća!
Tama joj saveznik i tješitelj
pokrivač.
Zato...
Ne pružaj ruke pitanja
ako nisi spreman
isplakati samnom
žareću grobnicu bola!



ŽENA ZMAJ                        2019.god

Vir: izljevi gnjeva, preljube i laži
Gase svjetlost u stanu srca.
Ne želim biti žrtva. Ne!
Ne, udarcima uzmiče ženina figura.
No, s plahte krv viče do neba.
Sad : drugačije lice gledaj.
Nisam samo ti "komad mesa".
A bol? Više će tebe zaboljeti bol moja.
Postaješ : otisak stopa prošlosti.
Sfera govori, udaljen si.
Dušo! Nedokučiva, nepolomljena, stojim.
Utočište i stan mi izgradiše
Vatra, led u krug i tri kineska zida.
Žena sam zmaj
"Ljubavi jedina."


GRČ POGLEDA                     2018.god

Nisam više ista.
Strah izobličio je moje lice, moj pogled.
Odraz u zrcalu kaže, kip sam s grobnice.
Bude se pore, otvaraju slike,zar još su žive?
Ne mogu ih izreći, bježim od njihove sjene.
Živjela sam kao neznalica, dok on
ležao je pored nje, bez stida, pred mojim očima.
Nevjerica, pokušava negirati strah u meni,
a moje srce meko i nježno...pita .
Vidim li ono što je istina, primajući dar, bolest?
Primajući nemoć, u sebi?
Želim nježne riječi, crvenu ružu, ljubav,no...
Šapćem... udaraš?
Udaraj, udaraj tijelo koje ti je podarilo, tri sina!
Grč...
... Ne znam, smijem li s njim dočekati starost, a ipak ga volim.
Hoću li izdržati četiri zida odjela psihijatrije, hoću li?
Ne, varam li se, što to čovjek govori:" Idi, i ovako ti se budalasta ženo, svi rugaju i smiju."
Trgne me snaga moga bila, ublaži grč lica u zrcalu.
Otvaram vrata, šuteći odlazim, noge mi lakoća ptičjeg jata , njihovih snage krila, prelazim,
preko nemogućeg zida,ostavljajući za sobom grč u zrcalu.
Ali ne, moj vrisak, moj jecaj u srcu zaustaviti bi mi korak, htio!
Prestani, prestani, prestani!Suprostavljam se toj boli...
Idi ispred mene!Nestani...
Vraćam se u trenutku, u svojoj sam sobi gdje je tišina.
Da,nisam više ista.Sada imam slobodu i mir za vjerne prijatelje,i shvatila sam,
najveće bogatstvo: odluka je u meni.



IGRA       -2017.god

Polja zlatnog kukuruza još čekaju svoje berače u prvim zlatnim jesenskim danima.
Lice čovjeka, lukavog izgleda i smiješka na usnama, pojavi se iza zavjese na prozoru male kućice. Promatrao je igru dvije desetogodišnje djevojčice.
- Što radite djevojčice ?
-Igramo se , rekoše u glas.
- De dođite kod mene u kuću, možete se igrati kod mene. Nema teta Mare pa možete po sobama i kuhinji kako hoćete.
Milka je pogledala Šteficu i pokušala ju zaustaviti : Ne, ne idi !
-Ako ti nećeš, ja idem. Čika Tona je dobar, on dođe kod nas i mama mu uvijek skuha kavu pa onda razgovaraju o svemu.
Milka je nevoljko pošla za Šteficom, više iz straha da ju ostavi samu da ode.
Lice čovjeka 60-ogodišnjaka se još više razvuklo u lukavom osmijehu.
Pokazao je vrlo uredne sobe koje je njegova vrijedna žena pospremila tako da se s uživanjem moglo boraviti u njima.
Slike svetaca uokvirene ištirkanim bijelim ručnicima necani ili vezeni narodnim vezom, ukrašavali su zidove lijepe plave boje. Prozori ukrašeni uštirkanim necanim bijelim zavjesama a na sredini prozora stajali su prekrasni asperadusi i šumice.
Glinen pod uredno umiven a prekriven mirisnim, čistim stazama krparama. Toplina dolazila je iz kuhinje od šporeta u kojem se u ovo doba jeseni ložilo otučcima. Štefica je sjela na sećiju ispod prozora a Milka je osjećajući veliku nelagodu i strah , ostala stajati kod vrata u kutu kuhinje.
Čiko Tona je objašnjavao igru. Štefica će biti njegova teta Mara, danas a sutra, dok se malo opusti i vidi kako je lijepa ta nova igra, bit će Milka teta Mara.
Rukom je pomilovao njezinu svilenu kosicu, lice, usne, vrat i pitao želi li vidjeti što on to ima iza zatvorenog rajfešlusa na hlačama?
Malo se zbunila pa se ipak nasmijala i pitala:
- A hoće li to tko doznati da ste mi to pokazali?
- Ne ! Ne! Nitko nikada !!, uzviknuo je sad već nekim čudnim promuklim glasom.- Sve je to samo IGRA! A ti Milka, nikome ništa isto, ne smiješ reći inače se Štefica više neće smjeti igrati niti s tobom niti s ikim a i tebi ću isto pokazati. To je jako lijepo i nitko neće nikada znati.
Štefica je raširila oči : - Vao, to ćete nam pokazati? Pa to stvarno nikad nitko nije. Ja pristajem! , rekla je i pogledala u užasnutu prijateljicu .
- Ako Milka kome kažeš, reći ću da lažeš i onda ćeš od svojih dobiti batina a djeca će ti se rugati, ipak sam ja čiko koji imam 60 godina i meni će svi vjerovati. Koji čovjek, tih godina da se igra s djecom? Zato šuti i uživaj!

Štefica je bila radoznala što prije započeti tu novu igru. Milka je gledala što se događa. Dirao je djevojčicu sad već po nogicama, od koljena na gore, skinuo joj gaćice i otkopčao rajfešlus na hlačama.
Pojavio se uzrastao, dugačak ud. Štefica naivno dodirne rukicom da se uvjeri što je to. Nasmijao se zadovoljno i zastenjao, Spustio je svoju glavu u njezino dječje međunožje i počeo ju jezikom nadraživati. Poslije je polako prišao uzdignutim penisom i počeo ju trljati.
Milka je bila u nepomičnom stanju zbog straha. Odjednom je prestao, Brzo je navukao hlače i provirio kroz prozor. Netko je ušao u dvorište, čula su se vanjska vrata :- Teta Mara ? upita Štefica.

-Brzo vas dvije izađite kroz prozor i ne zaboravite, sutra u isto vrijeme, igru nastavljamo dalje.
Milka je nekako prva iskočila a za njom Štefica.
-Milka, dolaziš li sutra ?
- NE!, uviknula je" a mislim da niti, ti , ne bi trebala doći. Ovo nije u redu kako se čika Tona igra s tobom. Što bi rekla teta Mara kad bi za ovo čula?
- Pa to je samo igra, neće se ništa loše dogoditi?
- Ako nije loše zašto se onda ne smije nikom reći? Ja više ne idem a ti kako hoćeš.
Milka je pobjegla kući i više se nije dolazila igrati sa Šteficom, a ona je i dalje odlazila do jednog dana.
Od tog dana teta Mara je iz kuće izlazila svaki put s novom modricom. Štefica se više nije dolazila igrati. Jesen, zima, proljeće, tek s početkom ljeta je prvi puta izašla na ulicu a čika Tona više nikad nije išao na kavu kod Šteficine mame.
Iako je Milka bila djevojčica od 10 godina, shvatila je da se nešto loše dogodilo ali iz straha je i dalje, šutjela jer trebalo je svaki dan prolaziti ispred te kuće u školu i nazad, Teta Mara bi ju uvijek pozdravila, jednom je i rekla: -Ti si dobra djevojčica, takva i ostani"
Nikada neće zaboraviti lijepe zelene oči uokvirene dugim crnim trepavicama ali s tugom i suzom u očima i te lijepe pune usne koje su izgovorile ovaj blagoslov.
Jednom se usudila pitati : - Što Vam se dogodilo ?
- Misliš na modricu?
-Da teta Maro, Vi ste tako lijepa žena, šteta.
- Ah, nespretna sam , pala niz stepenice pa se udarila, sama sam si kriva.
Sad je Milka skupila hrabrosti i pitala :- Zašto ga ne ostavite?
Tužno su se pogledale , razumjela je djevojčica ženu a žena djevojčicu i tiho joj šapnula odgovor :- Još ima u selu puno djevojčica koje bi bile pozvane na IGRU!"


KORAČNICA MRŽNJE     -2012. god

Tko to oduzima čovjeka u tebi ?
Tko doista si ti ?
Dok koračaš koracima,
Ispod njih i zemlja drhti.
Stojim mirna ispred tebe.
Nikom dužna, ništa kriva.
Upoznati moram mržnju tvoju,
Jer , osmijehom, očima
Njoj sam slična.
Slika majčina u meni,
Tvoju mržnju, prezir poziva.
Spuštam glavu - tata - nisam kriva.
Postajem zbog bijesa tvoga
Ko žalosna vrba,
Na sred tvog dvorišta.
A ti - upravo , pokosit bi htio
Udarcima- moje duge crne kose
Jer sličim onoj- koja te napustila.
I pitam u strahu- tata !?
U trenutcima, zadanog mi bola,
Tko? - doista si - ti ?
Pa zašutim- ponižena, slomljena kao ptic
BEZ PJEVA I BEZ KRILA !



Nema komentara: