Translate

srijeda, 5. prosinca 2012.

Lidija Puđak


VRATI SE SEBI

Još diše zatvorena među zidovima
i plače i vrišti šćućurena iza vrata
još joj se tijelo nekontorlirano uvija
dok se kroz prste povlači znoj
još joj gavranasta kosa kljuje kožu
po kojoj utisnute užarene karike
ostavljaju pečat

pukni i izlij sve crno
gurni golema nebeska vrata
klizni u svemir
i postani radosna, razigrana kometa
postani zaručnica samog mjeseca
postani Žena.



JEDNOSTAVNO ŽENA

I tronom bez krune
i zlatom bez cijene
mogu ovladati
samo snažne žene.

Izmorene brigom
i u bolu stijene
pad svoj uvijek dignu
jednostavno žene.

Njega uvijek snaže
i prate ko sjene
dame, majke, kućanice
uvijek samo žene.

Za čovječnost dati
zadnju kap iz vene
povijenom kičmom
mogu samo žene.

Zato ljubavnico, prostitutko, suputnico, ženo
snažnim dlanom razbij okvir koji svijet ti nudi
čvrsta volja sa tvog križa razapet će život
bez kajanja, uvijek svoja, samo žena budi.


RASPLAMSAJMO SVJETLOST 

Uzeh šuškavac i izjurih van pohlepno udišući potrebit, svježi zrak .
Na ulaznim vratima lik zgodnog nasmiješenog muškarca toplo me pozdravi i pridrži vrata.
Ozarilo me potrebno svjetlo. Nekoliko koraka dalje sitna žena otužno me pogleda 
i pozdravi tegleći niz spuštena ramena teške vrećice- zastala je na samom ulazu.
Okrenuh se za njom, djelovala mi je poznato. Zakoračila sam dalje,
a onda začuh grub glas kulturnog lika:
-Ne vuci te čačkalice! Požuri se! Daj ključ od stana!
-Sigurno nisi ništa ni skuhala, samo bi ljenčarila .
Ona tiho, teško šapne:- Pa idem s posla!
-Kasniš pola sata!  Začuh pljas i grube psovke, brze korake kako odlaze na kat.
Potrčah natrag nošena bijesom.
Taman su se ulazna vrata zatvarala, ali ona ih još jače pritisne ne puštajući me unutra.
Oči su nam se susrele, bol i molba pa opet bol i još jača molba.
Čitanje s usana- Molim te, idi!

Jato vrana je graktalo posmrtnu odu nad praznim prostorom.
Hodajuća zvijer je razjareno zauzimala vlast.
Tek obris zrake iz usahlog pogleda ostade na staklu
Uzeh  je i sada je dijelim s Vama:

-Rasplamsajmo svijetlost, vratimo joj Život !





GASNE I ZADNJA LANTERNA

Stara ,oronula krčma
odzvanja psovkom smrdljivog zdanja
lom stakla,krv ispijenog trenutka
hodnikom teškim korak odzvanja.

razapet u ime surovog života
alkoholom blaži nutrinu bola
sat kroz rešetku samice otkucava
sebe k'o žrtvu dijeli na pola

azilom nemoći pomilovanje prosi
od nje,već shrvane,iznemogle
pogasila je i zadnje lanterne noći
prizivajući sve anđele i demone

ljepljivi smog nikotina na koži
i smrad etanola u ustima traje
sklupčana,savijena snagu vapi
udahnutim dahom život mu daje.



PLAČEM S TOBOM NEVINA MOJA  

Ovu pjesmu poklanjam tebi
Velika ženo
tvoje nevino srce
svakodnevno krvari
onom crnom bojom tuge
koja drhti u kutu beznađa
Njega prozivam
demona koji vlastitim umom
raste u paklu
priželjkujući biti vođa
vriska i krika Tvoje boli
Za okruglim stolom ga čekam
kockastim se uvijek spotiče
pronalazeći žrtvu za njegove ćoškove
Pripremam  tisuće svijeća
koje će svojim užasnim dlanom paliti
na grobu vlastitih htijenja
i tisuće i tisuće pupoljaka
isprobadanih trnom otrovane krvi
kojom je trovao majku,
ženu ,ljubav ,obitelj
Dižem glas do neba
derem se
hoću da me čuju
svi ustavi i zakoni

Zaustavite bol žene koja voli
zaustavite strah kojim ona drhti
zaustavite suze majčinoga plača
okujte zvijer što  sirovo meso ždere

plačem s Tobom nevina moja !

3 komentara:

Unknown kaže...

derem se
hoću da me čuju
svi ustavi i zakoni
zaustavite bol žene koja voli
zaustavite strah kojim ona drhti
zaustavite plač majčine suze
okujte zvijer što sirovo meso ždere

plačem s Tobom nevina moja

Unknown kaže...

Što reći sem doista znalački, umjetnički složene riječi u krik koji na žalost ne čuju oni koji su zaduženi za to, moj naklon :)

Lidija Puđak kaže...

Hvala Vam dragi moji ... Apel ovoga vriska će morati čuti,,