Translate

ponedjeljak, 18. studenoga 2019.

Minela Moranjkić ( Ćosić)


SEOBE                   2021.god

Na zidu lelujaju sjene
Presječene rubom mjesečevog kraka
Šapuće tišina
Ćutim
Nešto je umrlo, neko se upravo rađa
Dalekim carskim rezom
U pupku života mahnito strepim
Ta nit presječena od mene
Reži
Opet strahujem od mraka
( i bježim..bježim..bježim.)
Između zidina
Slutim
Ta ruka precizno gađa
Sve sjene nad linorezom
Za smrt se lijepim
Korakom od olova težim
Moj vrat , taj postament ludoj glavi
Iskrivljen kao broj devet
Nevješto ispisan tintom
Na vratima hostelske sobe
Vijori na julskom vjetru
A sve smo ubili jule
I propasti spasli sva ljeta
Po meni će gunđati mravi
Na mene će tek jastreb sletjet
Nošen samrtnim ritmom
Osakaćen za seobe
Duše što pušta se vjetru
Iz nekog sretnijeg svijeta..


KO ĆE NOĆAS                       2020.god
 
Ko će noćas da te ljubi
Kad pod jorgan skriješ snove
Kad drhtava , uplašena
Pobjegneš u neke kutke
Sasvim strane i daleke,
Ko će u taj časak dugi
U mislima koje plove
U mirisu hrizantema
Da te još jedared ćutke
U zagrljaj čvrsto stisne,
Pa zacijeli gdje su sjekle
Sve te tuđe riječi neke.
 
Ko će noćas da te čuva
Od olujnih kišnih kapi
Da navuče osmijeh sunca
Na to lice tebi strano
Pa ti spusti dah magije
Pod tjemenom koje sniva
Tamburaše kraj Dunava
Sa strunama čarolije
Pod ljuskama  ljuska puca
Da sadržaj sav izlapi
Da isteče odsanjano.
 
Ko će noćas da ti crta
Na tom platnu arabeske
Ispod kojeg duša piše
Iznad kojeg sjene plešu
Izmorene svakim jutrom
Znaš li da me nema više
Da sam srcem pod kaputom
Proklinjao svaku suzu
Da te samo srećom klešu
Vajari od obećanja
Ko će noćas da te krade
I od snova koje sanjaš?
Kada mene nema više,
A tebe je isuviše..
U toj krvi, otrovanoj.



VRATA                             2019.god

Iza svakih vrata
Prosječnog doma
Kriju se slične priče
Poneki uzdah
Na kraju neizgovorenih riječi
Njen umorni poljubac
I njegovo nije mi ništa
Toliko istih sudbina
Sa posljednjeg i prvog sprata
On i ona
Ljubavi nama sliče
I onda kada smo gubili dah
I kad je ponos bio preči
Umjesto osmijeha udarac
I riječi pa stvarno
Nije mi ništa

Baš iza tih vrata
Grlile su umorne ruke
Stavljale na trpezu
I mržnju i strast
I jedno golo tijelo
Spremno na predaju
I korak natrag,
Na vjenčanje i na opijelo
Sve u jednom trenu
Ostalo da se grči i hvata
Da tone i napušta luke
Tajne i vezu
Jed i slast
I po ko zna koju izdaju
Ma ko će ga znat, bog ili vrag
Ko stvori tu lucidnu ženu

Da baš tu, na tom mjestu
Iza tih vrata
U nekom prosječnom domu
Neke su usne hvatale kapi
Posljednje mrve prošlosti
Kojoj je suđeno da gine
Sad neki prsti pakuju
Kofer za cestu
Za nekog nezvanog svata
Na nepoznatoj mapi
Davno ispisane sudbine
Ljubavi, ove su umorne kosti
Rekle i konac i zbogom
Neke daleke zime
Da, baš u ovom trenu
Iza vrata na drugom broju
Čovjek ispraća ženu
Reći ćeš da neke priče
Novembrom na nas liče
Na tvoje oči i kosu moju
Dok se umivam tobom
O kako tužne sudbine !

P.S.
( Ljubavi ako je vrijedilo išta
Molim te poželi u ovaj čas
Za par decenija poslije nas
za vrata na drugom broju
Za tvoj mir i dušu moju
Neka usputno volim
Otrgne riječi
Ne, stvarno, nije mi ništa.)









Nema komentara: