Translate

ponedjeljak, 3. studenoga 2014.

Ranka Ferček


NEPOMAZANA                         2019.god

Zanijekat ćeš me svake večeri
Dok skidaš čarape
i čeprkaš između prstiju
to je obična automatska radnja:
ipak bi trebalo oprati noge

zanijekat ćeš me još nekoliko puta
dok lutaš ekranom i gledaš šarene slike
poslije ponoći, u nesanici,
i čitaš riječi za koje bi žarko želio
da prestanu biti tako poznate

probudit će te prostata
baš nekako u doba prvih pijetlova
primit ćeš u ruku svojeg ukvasalog pjetlića
i zanijekati me
ta to je samo proradio bubreg

na prvu zvonjavu vekerice
uzet ćeš prve riječi, nizati ih
i zanijekati da si ih slagao, prevrtao
dlanom gladio, iznosio iz svoje utrobe
kao tople kruščiće meni za doručak

dok hodaš ulicom okrenut ćeš glavu
od boja koje te okružuju, zanijekat ćeš
da baš takve postoje u mojim očima
žuriš i nemaš vremena,
posao, sastanak, bivša, buduća...

ne brini, nikad nećeš visjeti naopačke
zbog svojih grijeha, zanijekati mene,
nepomazanu, to je bar lako
kao oprati noge, isprazniti mjehur, pojesti doručak

i naručiti ljubav s dobro poznatog broja



NE ČEŠLJAJ MI OBLAKE           2018.god

ne češljaj mi oblake
neka hodaju sami
pusti ih, zar ne vidiš
kako su plahi i mirni večeras
kao moje misli
što htjele su
tebi
u pohode

ne – ti reče-
ne primam
goste neuredne
donosiš trunje u kosi
mirise iznad smijeha i očiju
kišu na jeziku
ruke pune pjesama
i noge teške
od prošlosti.

Najprije bi izravnao oblake
Isplahnuo nebo
do bijeloga
Stresao svaki list sa grana
što pružam ih
kao darove
Pomeo svaku travku s
mojih riječi
ono što ostane dobro zagladio blanjom
Da ne viri sramotno iverje mojih želja
A onda mi ostaklio dušu rozenkvarcom
Dahnuo, krpom obrisao
pomno
do visokoj sjaja

Pa bih stajala tako ispod praznog neba
Sjajna u tvojem velikom dvorištu,
dragocjena sadnica okljaštrenih vrhova
čista od misli,
čista od duše,
čista od sjećanja
oprana
od sebe
i svojih oblaka

neću posluhnuti zov tvojeg mamca za patke
i neću ti doći u pohode
tek pružit ću
ruke
daleko
i grliti
svoje čupavo
nebo.


SILA RAĐA SILU        2017.god

ah, znala sam da mi je stil odnekud poznat
vatreno oružje
kratka cijev
magnum, kolt i ostalo
iz arsenala
moram li više vježbati na zbrojovki, bereti ili glocku?
svejedno
na ocjenskom gađanju bilo je 16 pogodaka
u vitalne centre
ostalih šesnaest da ostane bogalj

kolega me pogledao sa strahopoštovanjem i pitao:
jesi li opet mislila na svog bivšeg?



JA SAM TVOJA "?"             2015.god


Ako budem dobra
Hoćeš li me pogladiti po glavi
I uperiti pogled u daljinu
Stari kauboj zadovoljan stanjem svojih krda
Svojim psetom do nogu i činjenicom da ovog proljeća
I nema previše kiša.

Bit ću ti dobra, najbolja
Bit ću brižna kao Saraja
Prije rezanja kožice svojega gazde
I skidat ću mrvice pomno s revera tvojeg odijela
-  Što nisi vodila o tomu brigu na vrijeme?-
Bit ću ponosna što sam odabrana
u mnoštvu vrhunske robe
A ti bit ćeš  ponosan na svoj tako istančan ukus

Ako me barem pogledaš na čas
Strogi arhanđeo – zaštitnik slabih i propalih
kao što blagu daješ vode u korito
Bit ću ti dobra i smjerna
Onako kao što mora od pamtivijeka 
Baš kao sve tvoje divne dražesne žene
Prigrljene usprkos nezgodnom grijehu
Tvoj slatki izazov pogodan za dobrostivi oprost
Široka je tvoja velikodušnost, massa,
makar se, priznaješ, ponekad zbog toga kaješ

oh, kako bih rado da mogu!
Da mogu biti dobra dovoljno
I blaga i vjerna i nježna i mila
Smiješeća slika, radosno roblje
Ruku spremnih na pljesak
Da budem dovoljno dobra za tebe,
samo za tebe,
hitra i tiha da ne primijete
oholi bozi neba i podzemlja
da milost molim samo od tebe
na koljenu ponizna
bit ću dobra, oh, bit ću ti dobra
samo drugi put donesi i malo mesa u zdjelicu
od ovih se kostiju ne mogu pošteno najesti.


SUDBINA                    2014.god

Nemaš me kamo sakriti
u očima ti sjedim
ptica u gnijezdu plave mahovine
ni ruke ne možeš isprazniti
 od mojeg oblika otresti,
oprati svo trunje i mirise
da ne postojim više nikad
možeš obuti cipele
i hitro zatvoriti vrata
kao i obično tiho i vješto
da ne čuju susjedi
uzalud pijani odlasci na brdo
s plesačicama
ponizno nizanje krunice
i usrdna molitva nebesima
da iz neke pogrešne,
jako pogrešne prošlosti
uskočiš u slobodnu prazninu
tako ugodno nepoznatu
od moje prisutnosti

ne mogu ti pomoći, dragi,
o tom problemu se moralo misliti još danas
skoro će ponoć
sjekira mirno stoji u kutu
no ti si, šteta,
prerano uskočio u svoje cipele
i tiho zatvorio vrata
da ne čuju susjedi.
a sutra?
bit ću strpljiva
i sačekati da pas zalaje u dvorištu.

Nema komentara: