Translate

četvrtak, 13. studenoga 2014.

Božica Drakulić

ONE SU STVARNOST

Ovo je pjesma o ženi,
Sasvim nebitno kojoj
Posvećena svim ženama.
Uzvišenim, poniženim
Voljenim, prezrenim
Paženim, zlostavljanim.
O ženama,
Bez kojih je ovaj svijet
Nemoguć, nezamisliv.

Očiju uprtih u život
One mogu sve.
Bez zadrške,
Spremne su na sve.
Vrtoglav uspjeh,
Neopisive žrtve,
Neuzvraćenu ljubav.
Izazvane životnim kušnjama
Divovskom snagom
Pretvaraju se u planinu,
Olujno more,
Krotku ravnicu.
One mijenjaju svijet.

One su velike i snažne.
Velike i sjajne poput zvijezda.
Sve više preplavljuju nebo.
One su stvarnost...



ŽENA

Možda rastresena
Možda rastužena
Možda prevarena
Možda zlostavljana
U ljude, u život
Viče neka žena
Usred bijela dana.

Vratite mi moje tijelo
Izmučeno, ispačeno.
Vratite mi osmijeh, vedrinu,
S lica ukradenu
Mladost, svježinu.

Vratite mi topla njedra,
Ruke pune zagrljaja.
Vratite mi jutra snena,
Neprospavane noći.
Želju za životom
Sjaj u beživotne oči.
Vratite mi, vratite mi...

Prolaznici misle da je luda.
Uzmiču, odmahuju rukom.
Začudo, nitko i nije
Previše dirnut
Njenom boli, mukom...

A žena i dalje viče
U ljude, u život,
U vrijeme...
Izbezumljena, izgubljena
Bez kormila, bez jedra
Među prolaznicima bez lica.
Ljubavi, života, dostojanstva
Žedna...


ONE ĆE POBIJEDITI

Zašto si ponižavana,
Ucjenjivana, zlostavljana
Ženo snažna, požrtvovna.
Ti što daješ cijelu sebe
Kroz nesebičnu ljubav, potomstva,
Brige, patnje, suze.
Ženo hrabra, mudra, ponosna,
Muzo slikara, glazbenika,
Pjesnika, ratnika.
I sama ratnica u bitkama
Između života i smrti,
Stvorena za kušnje, za žrtve.
Zato što si samo žena?

Skrivena unutar same sebe
Skupljaš krhotine svog života,
Svog tijela, razuma, duše.
Šuteći vrištiš.
Moleći preklinješ
Za mir izgubljen u stoljećima
Vraćan u molitvama, u suzama.
Za novu budućnost žene
Bez okova, bez udaraca, straha,
Porušenih snova, ukradenih sjećanja.
Za dostojanstvo i slobodu svih žena
Žrtava nasilja, zlostavljanja.
Za sve one mučenice koje su izgubile bitku,
A ostale vječne, neuništive, nezaboravljene.

Njihova bitka se nastavlja.
Žestoka, pravična.
Traje, trajati će.
One će pobijediti!


Nema komentara: