Translate

ponedjeljak, 24. studenoga 2014.

Zdenka Prodanović

 
NA VRIJEME SI OTIŠAO              2019.god

Ne dam suzi kanuti,
još snage imam
otimati se uzburkanoj
rijeci što me u zagrljaj čeka.
Plovim mutnim brzacima
lomim komade nade,
ranjenom dušom želim poletjeti
tamo negdje na drugu stranu
tamo gdje nema uzaludnih želja.
Na vrijeme si otišao
ostavljajući iza sebe
tragove prošlosti gorčinom
obavijene,
prije no što se očaj zgusne
pokušavao si savladati misli
šibajući besćutno zgažen život
neizlječivom beznačajnosti.
Tako malen, zanjihan nemirima
prozirnih obećanja lutaš potamnjelom
slabosti nezavršenih početaka,
ukroćen tišinom, sam
uzdahom olakšavaš nerazjašnjene
sumnje samo tebi poznate..
Dobro je da si na vrijeme otišao
pokupivši sve laži, zaključane
u vremenu varljivog oprosta..
Jutrima kradem mrvice sudbine
rasute na jastuku,
ispočetka skupljam kapljice ljubavi
razlivene u labirintu gdje sam
potrošila na izdajnika
što je koristio iskrenost
u ljubavi utopljenu.
Dobro je da si na vrijeme otišao
prije nego se duša raspala
u komadiće tražeći ljubav,
a ti si sa osmjehom
zbrajao moje zablude
dok sam u boli umirala
poput ptice slomljenih krila
u tišini patnju razgrtala.
Tebe
čudno zamagljenog pogeda
ostavljam uronjenog u tmini,
odupirem se tvojoj krhotini življenja
gdje si moju slobodu potapao
neizlječivom samoćom davno
izgubljene ljubavi.

Dobro je da si otišao - nestao...




OKOVI            2018.god

Zar ne vidiš koliko grubosti
u tebi ima?!
Čuješ li svoje riječi
kako odzvanjaju ?
Peku kožu poput žeravice
prodiru do dna duše
i duboke rane stvaraju.

Znaš li koliko leda ima
između nas?
Niti najtoplije zrake Sunca
ne mogu ga otopiti.

Sa druge strane stola TI
poput vuka proždireš
svaki milimetar mojeg
krhkog tijela
dok se duša utapa u bolnom
jauku, očaj zastrašujuće
preplavljuje misli
samo bi vrisak spasio
ostatak trenutka u kojem
bi jeka nadjačala sve tvoje
uvrede.

Ne znam više tko si TI?
Ne znam kad' se
negdašnja ljubav ugasila?
Ne znam kad' se
naše zajedništvo rasplinulo?!

Jedino znam,
koliko se očaja skupilo
ovih godina,
koliko tuga preživjela,
u snovima utjehu tražila
jutrom se uvijek sa gorčinom
budila.

Okovi unaokolo zveckaju,
zarobljena između okrutne
stvarnosti i lutanja mojeg bitka,
koraci otežali
zavladala šutnja opora,
u grudima nema niti jedne iskre
da bi me oživjela,
pepeo pokrio nadanja
i tragove tvojeg mučenja.

Molim se noćima
danima šetam parkovima
možda mi vrate bar mrvu
smiraja, da razbistrim misli
i nikada se ne vratim
tamo gdje si me okovao
lancima poput robinje,
što je uzaludno vjerovala,
sto puta umirala
ne mareći kako vrijeme
prolazi, od života uzima
i zadnje mrvice radosti..

Sve dok nisam napokon
shvatila kako je život jedan,
koliko još u meni vrijednosti ima
toliko i hrabrosti da sve poraze,
boli i patnje pretvorim u pobjede.
Da, došao je trenutak odluke
odlazim iz pakla ,
pronalazim novu sebe
prije umiranja svake nade!


ŽELIM                   2017. god

Želim
besćutno tihovati
gaziti potištenost
rušiti samovanje
brisati razočaranja
zatvorenih kapaka
prikrivati svoje male
tajne,
buditi iskričave snove
protkane zrncima ljepote.

Želim
milovati daljine
skupljati misli
oživljavati nade
lelujati prostranstvima
putem slobode,
razgrtati vidike
ljubiti blještavilo visina
vjerovati u spas izvan
svih zakona
nastojati razdjeliti
dobro od zla.

Ne želim
se utopiti u iluzijama
prošlosti
izgorjeti u lažnim
obećanjima
pamtiti išibanu 'radost'
dobivati još jedan gorak
dan života.

Ne želim
širiti umorne ruke
grliti na zidu siluete
užarenih obraza što se
cerekaju unakaženoj
zbilji.

Ne želim
obljubljivati -onog-
s druge strane postelje
dok lijeno otvara oko
ovlaš poljubi lice
orošeno suzama
i odlazi zalupivši
vratima.
Trenutak buđenja
naruši suhim hrapavim
usnicama
još jedno jutro pretvori
u prozirnu stvarnost
opore tišine.

ŽELIM
odmah odlučnim korakom
izaći iz kuće pune oluja
gdje je ljubav davno nestala.
Previše boli je
prelijevalo dušu
silovitim gaženjem
uma i tijela,
ali njegov kukavičluk
nije uspio uništiti kraljicu
sa trnovitom krunom
na glavi iz koje je
potekao val samopouzdanja
i želje da tiho i bez buke
zadnji put ponosno
ode bez povratka.



*SIVILO*            2016.god

Omotana sivilom
u kutu sobe sklupčana
kraičkom oka primjetih
kako odlazi ON
kojem sam život poklonila.
Zalupivši vratima,
kao list nakon oluje
satima sam od straha treperila.
U mislima košmar
na usnama okus opor,
polako nestaje jeka grmljavine
što me godinama ubijala
kao ispijeni otrov.
Osjetih u duši mir,
tijelo preplavi val olakšanja,
duboki uzdah nekim čudom
izbrisa sva strahovanja.
Oblake tmurne razgrćem,
pronalazim svijetlost
namah poželjeh poletjeti
kao ptica  iako ranjenih krila,
dotaknuti slobodu
ma gdje ona bila.
Zatvaram knjigu života,
na zadnjoj stranici
nadu iz patnje vadim,
izlaz iz labirinta nalazim
napokon sam pobijedila.
Zasnivam svoj mali tajni svijet,
danas nema onog sivila
ljubav trperi prostranstvima,
samu sebe iznova volim
toplinom zaogrnuta!
Jedina misao
što ohrabruje mene
i mnoge žene
kazna će kad' tad' naći put
do zločina,
tu vrijeme ne zastarjeva!



ŽENA            2015.god

Godinama neshvaćena, nevoljena,
sada je u njegovom nježnom zagrljaju
kao biserima optočena.
U ljubavi strasnoj duša pjeva poput struna violine
Što sklada najljepše arije
a srce ljubavlju preplavljeno
treperi od miline.
Hvataju ritam zajedništva,
utapaju se u pogledima, dodirima
spremni za let u visine gdje ljubav pobjeđuje bol a
sreća prevladava nemir i strah.
Osnažena novim osjećajima,
predaje se valovima
kao gola stijena
dozvoljava da konačno bude 'poražena'.
Odbacuje sve zalihe
gorkih uspomena
napokon osjeća slatki okus pobjede
uistinu je voljena.
Svaku ranu zašiva,
pretvara u moć žene
zaljubljene...
Misli pokidane poput
niti konca spaja i
ostvaruje jedinu želju
žene ponovo
produhovljene.
Prije umiranja
svake nade otvara
vrata izlazi, otkriva
tajnovitost novog rađanja ljubavi,
nježne, sanjive,
iskreno poklonjene
srcu što iznad valova
pluta i voli kao nikada do sada !
ZAUVIJEK POSPREMA OŽILJKE

U KUTIJU JER SU NADE OSTVARENE ...


MOJ MRAK             2014.god

U polutami..,
sjedim, čekam GA ,
a vrijeme prolazi kao viječnost.
Njegovi dolasci i odlasci ostavljaju
samo uvrede i rane na dusi.

Sve veća gorčina
u meni se sakuplja
misli lutaju
a srce treperi kao list na vjetru.
Dugi dani čekanja neke nove sreće
i mirnih noći bude u meni sijećanja na
početke naše ljubavi. . .
Lijepa su to vremena bila. . ,
a trajala su kratko!

Od tada oplakujem svaki trenutak
proveden sa NJIM.
Nestajali su svi moji snovi
u kojima sam mastala o nama,
o našoj ljubavi,o
našem zajedničkom životu.

NEMA više NAS!
SHVATILA SAM TE
NOĆI KAD' ME JE
UZ KRIKOVE IZBACIO VAN!

Tumarala sam ulicama grada,
uplakana , nemoćna od bola i
košmara u glavi. . .

Letio je "moj život" iz minute u minutu pred očima
a on kao sijena me pratio u korak!

Potrčala sam brže i brže kao da bježim od sebe
,ALI BAš TADA SAM ODLUČILA PUSTITI SVE MOJE NADE,
ŽELJE I SNOVE
DA ODLETE U NEPOVRAT!

Danas se vraćam na put
svojeg novog života
jer želim osjetiti SVIJETLOST
KOJU NISAM DUGO PRIMJEĆIVALA!!

Nema komentara: