Translate

petak, 28. studenoga 2014.

Ivana Stanisavljev

POD SEDLOM

Kada padne noć na dan,
kada žagor zagluši glasove u mojoj glavi,
kada otklonim strahove sa čestitih namera
kada me od neba deli samo nepouzdan korak,
zapitam se koje boje je oko koje gledam,
kolike su zenice gde poranjam snove?
Da li je cveće nadvisilo drveće u tom vrtu?

Kada dan svetlom okiti noć,
kada ptice sa ramena ka oblaku krenu,
kada kose zadrhte pod vetrom,
kada me od neba deli nepremostiv jaz,
pomislim na slast zrele jabuke
malog žutog crva koji je guta iznutra
kao ova beskrajna pustinja koja proždire mene.

Kada se jutro i sumrak kao dlanovi spoje,
kada sunce i mesec zablistaju nad okeanom,
kada sa grbe spadnu ukrasi gvozdeni,
kada usne pocrvene od naleta smeha i bola,
tada ću kao Antigona zemlju pojesti
izbrojati zubce na mamuzama jahača,
a sa bedra ispiti krv osedlanog vremena.


UOČI BOŽIĆA

 Neces nikada znati
 Necu nikome reci  koliko vole ove ruke
 rastegnute kao kiselo testo
 kao četiri stotine metara
 štrudle od maka
 ili mrsni božicni kolač
 umešan s vrelim mlekom
 i pola tuceta svezih jaja
 pre svanuća uoči Božića

 Necu ti nikada reci
 Neću nikome reći  ni sapnuti oku ni prstu
 malom smedjem mladezu
 na tvojoj bradi
 o jalovim jaslama
 u kojima sam čuvala
 i belim vinom dojila
 kasno rodjeno čedo
 napravljeno od vere i ljubavi
 od bosiljka žita i orasa
 slatko kao kapi znoja
 sa tvog svilenog poprsja
 kao klizav trag zivotnog soka
 na toplim zagriženim usnama
 ili nenadani uzdah otet od
 sasvim običnog popodneva

 Necu ti nikada pricati
 Necu spomenuti ni sebi
 koliko bole oči od meseca
 kad pobele kao polarne noći
 ili oslepe umesto ulice iz koje dolaziš
 i vracas se ranjiv blizak i dalek
 poput najsjajnije zvezde horizonta
 tračka sunca na prvom mrazu
 ili zagrižen božićni kolač
 posle otpevanog Roždestva
 kada mi u slast niz grlo klizne


ŠAPAT

Rekla sam mu da ne volim pijane mornare,
gramzive žderače mladog mesa,
ni vrelim dodirima spržene mozgove!
Šapnula sam čekiću da udari nakovanj
dok ne zatreperi opna malenog bubnja
i probudi usnule ratnike dostojne pobede.

Nema komentara: