Translate

četvrtak, 13. studenoga 2014.

Sanja Kozlica

DOBROTA, A NE NASILJE             2018.god

Poštujte ponajprije svoje majke i očeve,
svoje žene, muževe, kčeri i sinove
poštujte tuđu djecu, siročad, sve nacije i rase
ne mučite ni pse ni mačke
Ne gađajte ptice, ne ubijajte srne i lisice
U oči gledajte čovjeka kojemu želite nešto reći
Od leđa uvijek je ljepše lice.
Nasilje je za slabe, za kukavice.
Budite svjetlost, brižnost i nježnost.
Ono po čemu vas pamte – to jeste.
Sve što je živo – to je ŽIVOT
Dragocjenost koja zaslužuje poštovanje!




DIVNO JE BITI ŽENA            2017.god

Biti žena je nešto toliko uzvišeno
da nitko na svijetu ne bi smio
ništa ružno činiti da njezino lice bude tužno.
Žena je obala s tisuće otoka
bura, nevera, jedara, kormila i sidra
ali i oseka i plima.
Žena je i val i more ali i svjetionik
svjetlost u tami za brodove i izgubljene.
Beskraj ali i postojanost.
Bila djevojka, majka, baka, svaka je žena
divljenja vrijedna, početak života i nečija bajka.
Tko je usrećio barem jednu ženu na svijetu
Usrećio je i sebe i dobio svoju zvijezdu.
I ma kako se zvala… Mara, Ana, Luca ili Sanja
Žena bi trebala voljena biti da bi srećom sjala!




STOP NASILJU!                2016.god

Ne diraj joj tijelo. Ono je odijelo za srce njeno.
Ne ljubi je protiv njezine volje. Ona je ta koja odlučuje.
Ne stavljaj svoju muškost na njezinu nevinost.
S time moraš kroz cijeli život, nasilniče!
Za tebe samo trenutak pohote, za Nju život gori od robije.
Ne diraj joj tijelo. Ono je za ljubav stvoreno.
Ono je i ognjište i svetište. A ne tvoje zabavište.
Ženu se voli i poštuje. Ženu se ne siluje.
Njezina duša nije za riječi grube. Ona je za one što ljube.
Ruke žene su da grle i maze, a ne za one što ih gaze.
Žena je za ljubav i ljepotu rođena.
Da je muškarac zbog čeda u utrobi zauvijek cjeliva.



ZAGLAVILA SAM SE U OVAJ SVIJET       2015.god

Tolikim sam labirintima prošla,
mnoga vrata sam otvorila,
i mene su poneka u sebe pustila,
škripavo i sramežljivo,
nadisala se sa svakog prozora
s kojeg sam se nagnula
a onda odjednom, svjetlost je pala,
stakleni se prostor
s t r m o g l a v i o
u ponor imena lažnog. Prevara!
Osudili me oni bez imalo osjećaja,
što srca nude k'o vruće štrudle
uz velike osmijehe, slatko-kisele
i bijele slastičarske rukavice.
U neku tamu bez imena i razloga,
u brašno pocrnjelo od ustajalih misli,
u žuti šećer slijepljen u grude slatkorječivosti,
u smeđe, pljesnive drvene kalupe.
Tražeći ogledala skrivena
u dnu tog gustog, nejasnog taloga,
vidjela sam mnoga lica bez izraza,
čupale me ruke oko zglobova
i vukle... otkidala sam svoje nokte,
zabijala ih u zemlju i sadila,
nicali su kao čudne biljke,
a one rijetke, mirisne i obojene cvjetovima,
postadoše otrov za zemlju i ptice.

Prepečeni licitari. Srca od umjetne boje crvene.
Zaglavila sam se u ovaj svijet
kao lijepa ptica iza neprobojne žice,
a bilo je vrijeme, ne tako davno,
da grlila sam oblake
i svemir nosila u njedrima,
sve do oluje što odnijela je
posljednje odsjaje zjenice,
kao pijesak na dno Afrike.
Zaglavila sam se u ovaj svijet.
Novi kontinenti niču ispod mojih stopala,
nova se sunca rađaju iznad mojih
ranjenih uzglavlja, tad' shvatih,
Svijet je optočen lažnim draguljima.




KARIRANA STVARNOST KUĆANICE                  2014.god

Živjeti u paralelnom svijetu
ogledat' se u konkavnom ogledalu
s upalim očima ribe
oćutjet' gibljivost usana kad šute
imati hrabrosti za najveći plimni val
Atlantskog oceana, ljeto na Antartiku
Moć afričkih magova i bambusovih svirala
iz šarenih dokumentaraca
ah, maštati i biti daleko
u nekom izmišljenom svijetu televizije
( biti makar sporedni lik iz sapunice)

Običnost kućanice s crvenom kockastom pregačom
dok čeka svog čovjeka
kojem je davno obećala ispeći odrezak
svoje mladosti i nedosanjanih snova
maštati o bijelom kristalnom hotelu Sjevernoga pola
u ustajaloj brašnastoj toplini svoga doma
Živjeti na okomici oštrog kuta
bruseći život kao nož do visokog sjaja

On - dolazi, umoran od života
od karata, od gemišta
Ona - pod tupim kutom dovršava juhu
i prelijeva je u vruću, krepku stvarnost
stari porculanski tanjuri vjenčanih kumova
obješeni o mutnu svjetiljku bračnih zavjeta
On – u polufilmu Kišnog čovjeka
Ona – u posivjelom dijamantu ispranih kiša
broji svoje izborane godine, ispod Neba od vanilije

Dok šutke jedu ... podgrijanu juhu.
Pretvarajući se da im prija, kao nikad prije.
S kariranog, čistog stolnjaka kaplju

nikada do kraja oprane masne mrlje. Od juhe.

Nema komentara: