Translate

četvrtak, 15. studenoga 2018.

Danijela Rajković



USNIH  JEDAN MUČAN  SAN

Nisam ja čovek bez šaka i stopala
da sakriju krv, umotani u ritama.
Kud god da krenem, ne mogu, bez stopala...
Stojim čvrsto i sama ne znam kako
jer sam zavijena, umotana, uvezana;
povređena su moja stopala i nema kretanja.

Rukama mašem, ali bez šaka;
za mene nema pomaka;
otvaram usta, usnice krećem,
upinjem se da izgovaram,
opet si ovde i nemam sreće;
u tešku žrtvu se pretvaram.

Iz mene se čuje neko mumlanje;
eto takvo je moje stanje...
Drhtaj mi telo prožme,
strah se iz sna otrže...
Otvaram oči,
a jed mi se dušom toči.

I san i java meni su isto,
uz varalicu i nasilnika,
jadna je moja godina svaka.
Oproštaj svome životu činim,
na svaki njegov zamah i stisak
u duši osećam ledeni vrisak!

Iskrena dušo kloni se zveri;
u zlu i bedi ne traži sreću;
putuj što dalje u život zreli.
Moli se... Veruj... Sebe isceli...
Najveći poriv sada učini,
tegobu i neman sa vrata skini!

Ženo! Majko!! Kućepaziteljko!!!
Smogni svu ljubav ovoga sveta,
ispuni srce i svoje biće!
Oko sebe okupi saveznike,
odbrani slobodu i ne budi meta,
nekih ništavila, zloslutnika i bezdušnika...

Popni se na tron ljubavi i sreće,
ushiti dušu i srce najveće!
Radost neka ti na grudima doleće,
za ponos i divljenje zaslužno si biće!

Nema komentara: