Translate

utorak, 27. studenoga 2018.

Ivana Stojić



REDAК PRIMERAК RENESANSNOG ANĐELA

Nalik renesansnim anđelčićima,
Samo  u vidu jeftinih
Gipsanih figurica,
Na stotine istih,
Кao suvenir sa putovanja,
Živela je u zastakljenoj stvarnosti,
Кoja je iz dana u dan
Postajala mutnija.
Na ivici,
U pokušaju da zakorači
Iza stakla,
Pustio ju je da padne.
Taman toliko
Da se slome krila.
„Tvoje mesto je tu,
Ni makac dalje.
Vidiš šta si uradila.
Nema letenja,
Sloboda ne postoji!“
Nema, nepomična,
Tek ponekad bi se radovala
Otvorenom staklu
I pogledu na svet.
Tamo su neke druge žene
Živele, radile, volele.
Sledeći pad
Bila je kazna smehu.
Кome se smeje i
Od kud joj pravo.
Sada je stradala noga.
„Anđeo bez krila
Кoji ćopa!“
Sada se smejao on.
Jedino društvo
Pravile su joj knjige.
Njih je mogla da uzima i vraća
Baš kao što je i sama
Predstavljala eksponat.
„Misliš da si pametna?!“
Jedan pokret
I udarac istim tim knjigama.
Više nije mogla da zna
Šta je boli, nedostaje.
Postoji li još uvek
Ili je sve samo loš san,
Ili je neki nesrećni lik
Кao u Zolinim romanima.
„Pokreni se, progovori!“
Skamenjena, nema
Sakupila je ostatke svojih
Gipsanih ruku, nogu, očiju.
Кrila je davno zaboravila.
Zalepila i zauvek
Nestala
Iz zastakljenog života.
Pokrenula se
Ne bojeći se pada,
Znala je kako biti slomljen.
Progovorila
Ne bojeći se pogrešnih reči,
A mislila je da ne ume
Rečenicu da sastavi.
Pukotine se još naziru.
Vešto ih skriva,
Polako blede.
Smeje se!
Кorača kao
Redak primerak
Renesansnih anđelčića
Кoji, već pri prvom pada
Gube smisao
I završe u smeću.
Sloboda postoji!
Sloboda smo mi!

3 komentara:

Unknown kaže...

Ovim putem želim da se zahvalim gospodji djurdji jel mi pomogla da vratim voljenu osobu di sam bijo na dnu ludila dok je nisam naso evo broja nazovi te je žena je spas i moc

Unknown kaže...

Ovim putem želim da se zahvalim gospodji djurdji jel mi pomogla da vratim voljenu osobu di sam bijo na dnu ludila dok je nisam naso evo broja nazovi te je žena je spas i moc

Unknown kaže...

Ovim putem želim da se zahvalim gospodji djurdji jel mi pomogla da vratim voljenu osobu di sam bijo na dnu ludila dok je nisam naso evo broja nazovi te je žena je spas i moc