Translate

ponedjeljak, 12. studenoga 2018.

Jadranka Rogić


PRETUČENA             2023.god

Gledam ženu pretučena lica, 
što skriva podljeve ispod očiju,
Tu rasječenu usnicu, 
taj zamučeni pogled od bola.
Došla je jedva stojeći na nogama da traži pomoć.
Haljina joj razderana, kosa raščupana,
Vide se i dva naprijed izbijena zuba.
Tihim glasom govori: " ma nije htio.
On je dobar čovjek, 
ali kad popije ne može se kontrolirati.
Trebala sam se praviti da spavam, 
ili možda sam ga trebala zagrliti.
Ali, nisam mogla, od alkohola po kome je
bazdio mi se povračalo,
A onda je on počeo da udara gdje je stigao, 
dok se nije umorio i onako pijan zaspao".
Šlušam je kako priča i kako ga još brani.
Pomislih u sebi mora da ga jako voli.
Videći moj pogled kao da je znala što mislim.
Kada sam joj pomagala da legne na krevet, 
jer je išla na snimanje šapnula mi je: 
"umrla bi da me ostavi".
Tada sam se zapitala 
što to žene sve trpe za malo lažne ljubavi.




ŽENA                               2022.god

Ti nisi obična; ti si neobična;
Žena i majka. Ne znam što si prvo postala?
Nekom žena ili nekom majka.
Ali; znam mnogo si suza prolila;
I kao žena i kao majka;
A onda si ojačala; onda si se borila;
Protiv sjena što su te pratile; protiv zlotvora;
Što su te na koljena bacili.
Ti si im to oprostila; jer oni nisu znali;
Da od tebe nikada jači nisu bili.
Suze si zatomila; glas podigla:
"DOSTA je toga; čovječe zar se ne bojiš Boga".
Snagom volje si krenula; srce zatomila;
Umom pobijedila.
Sve one što su te htjeli učiniti manjom;
Slabijom; slomljenom.
Znaju oni da nisu uspijeli;
Jer ti si se ponovno rodila jačom;
Uspiješnijom. 
Uzdigla si se poput Feniksa iz pepela; rastrojenosti;
Fizickog i duševnog bola.
Ti si tu izašla kao pobjednik. 
Ti žena; majka; ti čudotvorka.
Uvijek nasmijana lica; 
jer okova više nema; 
neki novi život ti se sprema;
Tebi ženo pobjednice.

KADA TE UNIŠTE                2018. god

Kada te unište usne ti vrište
Traži tijelo spas
Viče kao ranjena zvijer riče;
A ti me stežeš i ne puštaš
Da kažem ili pustim jauk ili glas;
Da u bijegu potražim spas.

Kada te unište tada se
Glasno smiješ; noćima bdiješ.
San ti ne dolazi na oči
Ne znaš da li će kraj
Tvojoj muci uskoro doći.

Kada te unište tvoje misli lete
U neke dane daleke
Kada si bila dijete puna sreće i snova.

Kada te unište
Udarajući rukama;
Izgovarajući pogrdne riječi
Slušajući ih od tebe;
Koji si me trebao maziti i čuvati.
Ali jednog dana i ti podigneš glas
I srušiš njegovu slavu.
Došlo je i mojim mukama kraj;
I ja podigoh ruku i glas znaj.

Nema komentara: