Translate

srijeda, 21. studenoga 2018.

Mirjana Jezildžić





PONEKAD SANJAM HEROINU   2023.god

Emina, u pjesmi opjevana
Pišem ti u ovom kišnom danu
Mila prijateljice moja
A da je sunca i vedrine
Išle bismo na Vlašić
Šetale, brale majčinu dušucu i veremčić.
Nije to bilo samo nekad
Bit će opet.
Ustat ćeš iz postelje
Jer ti si žena heroina!
A ovaj sumorni, mračni dan
Tvoje malaksalo tijelo
I bjelina sobe za intenzivnu
Bit će samo ružan san.

ISPOVIJEST                     2022.god

Bila sam na samom rubu
Samo zatvorim oči
i skočim
u bezdan
i kraj.
Bio si mi samo stranac
naš dom usputna stanica
svraćao ponekad
jureći tamo-amo
Bila sam ti teret
i za sve uvijek kriva
kriva što postojim
što sam živa.
Imao bi sve
da nemaš mene.
A ljubav, gdje je nestala ljubav?
Raspršila se, istopila.
Sve je bila laž
Nema tu više ničeg
samo ružne psovke
i tvoja teška ruka.
Taj dan pretežak bio
dan odluke.
Ostaviti sve i otići daleko.
Evo me u tuđem svijetu
Sama.
Bol mi je izmučila tijelo
Jedan pokret u utrobi...
Krenem jutrom u šetnju
Na šumskoj stazi
Dvije divlje trešnje uzbrah.
Skupiše mi se usta
od gorčine bobica crnih trešanja.
I dogodilo se u trenu:
Bol je prestala
I mučnine.
Sama sreća je pokucala
a ja sam joj otvorila dušu
Znala sam zašto živim:
Za malo čedo pod svojim srcem.



NEBO POSLIJE                                  2021.god

Nebo sivo, oblaci tmastimračan je dan
Pljušti kiša
kiša i suze...
Nina je imala šest ljeta
Išla na izvor
skuhala majci čaj
stavila u vazu bijelu ružicu
Latice opale
Nina je skupila bijele lati
i stavila pred majku
Majka se s mukom pridigla
Sjeća se:
Ruke joj bijele i meke...
skrivala je bol, a boljelo ju sve.
Ljubičasto i modro ispod oka
ispadaju pramenovi kose
čelo steže rupcem
glava joj puca...
Nina je ljuljala brata u bešici
gledala kako majka ode
djed je stavio na konja
Sumrak
Blatnjav i strm put
A kapi kiše žure niz staklo
suze niz lice.
- Mama, ostani...
Molile su njene djetinje godine
i sklopljene ručice
- Bolnica je daleko
a mrak je
Strina je rekla: Tu sam, dušo
ne boj se, bude dobro.
Druga strina:
Jadnica, trudna
Tuče je, tjera da se riješi djeteta
Lud je...
Nina nije shvaćala
stajala je na verandi
Nebo u prvi suton
poslije kiše
ljubičasto i modro
Nina jeca
u sebi. Neutješno.
Bešćutno, hladno nebo
šuti i mrači se.


NEMOJ                                          2019.god

Nemoj, kćeri
u zjenama kriti
mrkli mrak
i suze gutati.
Nemoj rukama stiskati grudi
gnječiti srce
Nemoj pognuti glavu
Nemoj maramom
skrivati izrastak sijedih
Nemoj ko hudnica
gasiti lampu
navući zavjese u prvi suton
i samovati
između četiri zida
Nemoj se gledati dugo
u zrcalu
modro sjenilo
tuga u pogledu
bore smijeha
sad bora do bore
lice patnje
Nemoj pokrivati
dlanom usta
jer ti zubi nisu blistavi
nit usne rumene
ko nekad...

Nemoj, kćeri,
jedina radosti moja
nemoj od sebe odustati
Ustani
Život ti pruža nove pute
I nemoj plakati
Osmijehni se i kreni
ne osvrći se.
Nemoj žaliti ni za čim.
Nemoj žaliti za onim
tko nikad volio te nije.
Nemoj kriviti sebe
za ljubav je uvijek potrebno dvoje.



Malala Yousafzai                 2018.god

Malala, volim te
Napisao dječak iz Malezije
Djevojčica se smiješi
Osmijehom razoružava
Širi djetinje ruke
Grli cijeli svijet
Djevojčice, lavice
Pisao je čovjek
Od srca
Ti si ponos Afganistana!

Malala, hodaš po žici
Dolje je ponor
Ti to znaš
Tanka te crta dijelila od smrti
Al' nema straha
U Tvom srcu, velikom srcu
Mogli su pucati
Ali ne i ubiti
Istina se ne da ubiti
Ti imaš pravo na snove
Pravo na slobodu i život
I za druge tražiš isto!

Stoga, samo hrabro, Malala
Sloboda je dar svakome
I nitko ju ne smije tebi uzeti
Volim te, Malala!

Nema komentara: