Translate

utorak, 20. studenoga 2018.

Snježana Mihačić


O LJUBAVI

(Jutra gospođe Ane Popović izgledala su isto,već godinama. Buđenje u 7 sati, stavljanje vode za kavu na štednjak, odlazak u kupaonicu gdje je, između ostalog,svoju sijedu kosu uplitala  u dugačku pletenicu. I svako jutro bi na tren, kao neka mantra bez koje ne može započeti dan, pomislila kako bi se trebala ošišati. I svako jutro, iznova, odbacivala pomisao. Onaj koga više nema obožavao je njenu kosu, gustu, dugačku, bakrenocrvenu.U njihovim najintimnijim trenucima češljao joj je kosu, uplitao svoje prste u nju, prinosio licu i ljubio.I zato je šišanje odbijala kao  izdaju i odreknuće.
Potom je Ana, pijući kavu i pušeći, u svom rokovniku provjeravala termine i imena pacijenata predbilježenih za taj dan.

Prva konzultacija bila je tek u 10 sati. Imala je dosta vremena da u miru popije kavu i uz nju nekoliko keksića, tek da nešto pojede. I da prozrači prostoriju od dima cigareta, otvarajući svih pet prozora na dugačkom zidu koji je gledao na ulicu.)

Gospođa Tina se , kao klinčka psihologinja, preko trideset godina bavila psihoterapijom. Bila je jedna od prvih koja je iskoristila mogućnost otvaranja privatne prakse. Zbog svog iskustva,  u prvom kontaktu  s pacijentom, prije nego li je znala bilo što o njemu, naglašavala  je mogućnost odbijanja terapije Znala je da nema smisla ulagati u terapiju ako ne postoji nevidljiva i neizreciva nit između nje i onoga nasuprot nje.

Kada je točno u 10 sati otvorila vrata i prvi put ugledala Saru Marić, mladu ženu u srednjim tridesetim , lijepu i njegovanu, visoko podignutog repa, osjetila je kako njoj to neće biti potrebno spominjati.

***

-Dobar dan, ja sam Sara – reče i čvrsto stisnu Aninu ruku.
- Izvolite! Dobro mi došli – ljubazno odgovori Ana
Nakon što se udobno smjestila u naslonjaču, pogledom je zaokružila prostoriju u kojoj su se  nalazile.
- Koliko knjiga! Impresivno! – primjeti Sara
- Ah, da. Uvijek kupujem knjige koje želim pročitati. Nemam naviku posuđivanja knjiga pa, eto, kroz godine se nakupilo.Što vas dovodi k meni Sara?
Sara je duboko udahnula, spustila glavu među dlanove te nalaktivši se na koljena ,prozborila : - Moj muž...
- Slušam vas Sara.
-  Naša priča ni po čemu se ne razlikuje od  priča  sretnih mladenačkih ljubavi koje završe brakom.Iz sličnih obitelji. Upoznali smo se, štreberski, u knjižnici. Zaljubili na prvi pogled i postali nerazdvojni. Vrlo brzo me je upoznao sa svojom obitelji i bio oduševljen njihovim dobrim prihvaćanjem. Ja sam bila presretna.Moje prijateljice, u vječitoj potrazi za onim pravim, idući iz jednog razočaranja u drugo, bile su ljubomorne na mene. Ali meni osim njega , nitko nije trebao. Za mene, i dalje je tako.... Njemu...ne znam..
Gledala je ispred sebe, kao da priča nečiju tuđu priču u čiju istinitost počinje sumnjati.
a  potom je svoj tužni pogled, molećivo uprla u Anine oči.
- Od kada ne znate? –nježno je upitala Ana.

**** 

Sljedećih pola sata Sara je pričala o Igorovom premještaju na novi posao, promaknuću u banci i  sumnji koja se počela uvlačiti u nju. O tome kako se borila  sama sa sobom da ne postane čangrizavo zakeralo i žena koja zvoca mužu čim ovaj izađe iz okvira zadanih bračnom rutinom. Bila je svjesna njegova novog posla i odgovornosti koju je dobio. Znala je i da je morao često putovati. Ali nije znala zašto joj , kada je uhvati štucanje, ne stisne resicu uha pod izgovorom da od toga štucanje prestaje, zašto je više ne budi pjevušeći joj njenu omiljenu pjesmu.
Sara je i rođenjem i odgojem bila dama. I prije bi umrla nego prevrtala Igorove džepove i ulazila  u njegov mobitel. Jer, što je, ako ne druga žena, razlog njegova otuđenja!
Na to se prvo pomisli, naravno. Jer to najviše boli, protiv toga borbe nema 
Govorila je o večeri na koju su otišli i razgovoru koji su vodili, o potpori koju mu je pružila u slučaju da je posao ili bilo što ružno što mu se tamo možda  događa razlog njegove promjene. Ali tek nakon pitanja o drugoj ženi i njegova otresita negativnog odgovora koji nije ostavljao mjesta potpitanjima, Sara više nije znala što bi.
Tužno mu je predložila da se razdvoje, možda i rastave.
U tom trenutku, Igor ju je uzeo za ruke, pogledao kao nekada i rekao – Sara, ljubavi, bez tebe ja ne postojim!
- I sad sam tu, gospođo Ana. Tražim razlog, tražim odgovor, tražim način...
- Vi ste predvna mlada žena i dat ćemo sve od sebe da opet budete sretni. Ovako ili onako..

****

Istoga dana, u restoranu blizu banke , na pauzi za ručak Goran je svoje žive, nemirne oči upirao k Igoru , moleći ga:
-Što čekaš, zaboga, jesmo li se dogovrili? I da li ti mene uopće voliš Igore?

Nema komentara: