Translate

četvrtak, 22. studenoga 2018.

Oliver Janković


ZAKLJUČAN                     2023.god

Zaključao sam te
u staklenu vitrinu prošlosti,
tvoje uzdahe, jauke.

Kažu da su pesnici gordi
da gaze po srcima pesama
po srcima žena.

Gaze i po sopstvenim
gutaju prašinu
umesto suza.

Znam da jednom i ja
biću zaključan
u staklenoj vitrini
nečijeg sećanja.



TVRDA MUŠKA RUKA             2022.god

Tvrda muška ruka
subotom donosi pun ceger s pijace
stavlja rakiju na sto
čita novine, nervira se
stiska pesnicu
lupa po stolu.Viče da sam lenja
da ništa ne radim
pljušte šamari
po mom licu.

Tvrda muška ruka
umorna ide da spava.

Nedeljom
tvrda muška ruka
ide u kladionic
kafanu
ide kod sumnjivih žena
koje vonjaju na jeftine parfeme.

Posle nedeljnog ručka
diže pesnicu
tek da mi pripreti.

Spava do kasno uveče
tumara po kući
gunđa bunovno.

Srećom, sutra je ponedeljak
vozi viljuškar
do kasnog popodneva.

Tvrda muška ruka
smekša od umora
pokušava da me pomazi
po modrim obrazima
šapuće sebi nešto u bradu
kaje se izgleda
i tako sve do petka.

Jao ko izmisli
subotu i nedelju.



DAFNE                  2018.god

Bežeći
od Apolonove pohote
od nasilja
u šume
    u trave
        u biljku
nad tobom
sklapa se hlorofil.

Iz nagosti
u lovora list
iz razigranosti
u muk.

Dafne,
kakav je svet
viđen tvojim
celuloznim očima?

Ni znak
ni zvuk
već samo
titraj na vetru
- nemušti odgovor bilja.

Samo duša ti
iz arome lovora
blagošću provejava.


Nema komentara: