Translate

utorak, 13. studenoga 2018.

Mira Jungić

OPROSTIT' ĆU ZADNJI PUT 2022.god

ON:
Oprosti mi, dušo moja
što sam sinoć zločest bio.
Znaš da takav nisam trijezan.
Nisam te povrijedit htio.

ONA:
To učinit' nisi smio...
Još sam uvijek ljuta jako.
Zašto si me udario?
Ubijaš nam ljubav tako.

Obećaj mi, nikad više
nećeš piti i bit' ljut.
Samo zato što te volim
oprostit' ću zadnji put.

ON:
Vjeruj mi da neću više
ruku svoju na te dići.
Nek' nam ljubav opet diše.
Kroz nju ćemo skupa ići.


STOP NASILJU / 2 2022. god

Danima se sastajemo i pjevamo.
Sve to naše riječi i molbe prate,
kao u posude bez dna lijevamo
jer nasilnici nikako da shvate.

Svi vi koji se nasiljem hranite
shvatite da od toga se ne živi.
Umjesto da djecu svoju grlite,
i žene štitite, svi ste vi krivi.

Nisu samo muškarci nasilnici.
I žene često napadati znaju.
One mogu k'o zmajevi u bitci
rigati vatru, dok sve napadaju.

A u toj 'lošoj bajci' crnih boja
stradaju djeca nevina i mala
jer još ne mogu biti samo svoja.
I još ne znaju da sve nije šala.

Zato molim za svu djecu Svijeta,
da žive sretno, nasilje ne vide,
da im Život donese sretna ljeta,
da se svojih roditelja ne stide.

Od djece nek postanu dobri ljudi
jer Život im jednaku šansu nudi.




STOP NASILJU                 2021.god

Nema tog razloga
zbog kojeg bi se smjelo
na ženu ruku dići. 
Žene su nježna bića, poput cvijeta
i da njih nema, ne bi živjela
niti naša Planeta. 

Kad  digneš na nju ruku, 
uključi razum i misao, 
prije no spustiš je tamo
kud' spustit je ne bi smio. 

Poslije toga, vjeruj meni, 
ostat ćeš potpuno sam. 
I ništa ne bi bilo isto. 
Sigurno bi te bilo sram. 

 I, zato...stani! 

Stani i reci sam sebi "STOP"! 
I razmisli što si to htio
učiniti majci svoje djece... 
To nikako ne bi smio. 

Stani i ispričaj se jasno
jer sve drugo
može bit' kasno.
      

NE DIŽI RUKU NA MENE! 

Ako me ne voliš više, idi. 
Bio si ljubav mog života. 
Više se nigdje to ne vidi. 
Kuda je nestala dobrota?

Gdje je? Da li znaš kuda ode? 
Zar si me prestao voljeti? 
Zamahivanje i urlanje
duša ne može preboljeti. 

Još sjećam se našega sna. 
To Bajka je trebala biti. 
Zar za sve sam kriva samo ja
što češće si počeo piti. 

I ne diži ruku na mene, 
to plaši dva naša djeteta. 
Zar oni moraju patiti
jer nasilnik njihov je Tata?

Hej, ne diži ruku na mene!
Ni ne znam zašto si tako ljut. 
Udariš li me bez razloga, 
bit' će ti prvi i zadnji put. 

Autor: Mira Jungić, Sisak


ČUJE SE KRIK U KASNE URE            2019.god

Davno je već zatvorila škure,
misleći da će se manje znati,
jer nitko ne smije znati
da pati.
Iz dječje sobe dopire glas:
"Niste vi sami - imate nas!".
Utiša krik i suze briše,
moleći njega da prestane više.
U neko gluho doba noći
zatvori svoje umorne oči.
Ne čuje se više dječji glas:

"Niste vi sami - imate nas!".


UKLJUČI  SE                2019.god

(pjesma temeljena na istinitom događaju)

Čuli smo galamu i jurnjavu po stanu,
udarac u pod, vrisak djeteta, pokoji,
pa smo se pitali, o čemu se tu radi,
jer bilo je previše toga kad se zbroji.

Nije dobro u tuđe petljati se stvari.
I ima mnogo ljudi koji to ne traže,
ali nama su to bili susjedi dragi
i nije nas bilo briga što netko kaže.

Moramo do njih otići, ne znamo što je.
Može se neka tragedija dogoditi.
Nadali smo se da će ipak dobro biti
jer si drugo ne bismo mogli oprostiti.

Kucali smo na vrata, strpljivo čekali...
U par trenutaka i nije bilo buke .
Tada su se odjednom otvorila vrata
i susjed nas je pozvao pokretom ruke.

Nije čekao da postavimo pitanje.
Priznao je da je bio izvan kontrole.
I da su se njih dvoje tukli bespoštedno
a kćerkica je mislila da nju ne vole.

Njezine suze su tekle kao bujica
za vrijeme "proloma oblaka", niz lice.
Bilo nam je žao što je to gledala jer
dušu su joj ranile trajne posljedice.

Na kraju nam je susjed zahvalio za sve.
U afektu se može loše učiniti.
Mi smo ga uspjeli spriječiti u tome.
Moglo je puno tragičnije završiti..

Zato, ako negdje vidiš il' čuješ viku,
uključi se i ti da je spriječiš, jer znaj,
prekinut ćeš nasilje bilo koje vrste
i sve može završiti kao dobar kraj.

_____________
Ova priča završila je na sljedeći način:
Susjedi su se preselili daleko, u drugu državu i razveli se.
Susjed se ubrzo se teško razbolio i nije više među živima. 
Na kraju, o njemu je brinula bivša žena, koja ga je i sahranila.
A kćerkica je od jedne inteligentne i vedre djevojčice, postala plašljiva djevojka koja stalno traži pažnju mame i ne želi nikuda bez nje..


Zato, kad imate i gdje god imate mogućnost i priliku spriječiti nasilje, svakako se uključite i pomognite koliko možete, jer u svemu tome najviše stradaju djeca..



KAD DIGNEŠ RUKU, STANI!         2018.god

Ta žena tvoja majka je
koja te još u srcu nosi..
Učila te ljubavi, a ne nasilju!.
Gdje si se izgubio sine.
U koju si šumu zalutao.
Potraži poznati put..
i vrati se u svoj dom.
Kad digneš ruku, stani!
Sjeti se njezine nježnosti..
I pogleda koji te grije.

A žena, ona koju si ljubio
majka je djece tvoje.
Sjeti se noćnih bdijenja
za svaki dječji kašalj
za svaki čudan uzdisaj.
Zar takvu ljubav ponovo
u alkoholu tražiš..
Tu je ne možeš naći..
I ne diži ruku, stani!
Sjeti se njezine brižnosti...
i strpljenja dok te je čekala.

I što je od tebe još ostalo ?
Otvori oči i pogledaj se.
Prepoznaješ li tog čovjeka
što gleda s druge strane
tvog velikog ogledala
Jesi li to ti? Ili vukodlak
Izgubljen u velikoj šumi.

Ne diži ruku, zaustavi se
to tvoja draga sestra je
s kojom si davno u pijesku
gradio kule koje se ruše..
Stani, brate i probaj naći
posljednje djeliće svoje duše.

I prestani tlačiti nevinu djecu..
To tvoja je kćer, to tvoj je sin..
U njihovim očima je ljubav
Ne diži ruku, zaustavi se..
Zar svi treba da te se boje.

Ako ne možeš zaustavit sebe
i pronaći se na pravom putu
Tada ćeš završiti tamo gdje
gledat ćeš danima bijelu kutu.

Sve dok ne shvatiš tko si  bio
dok ne izađes iz stare kože
I da ljubav koju si gazio 
jos jedina te spasiti može..
I prekinuti svu grubost tvoju.

Ne diži ruku, zaustavi se!
Da i za tebe ne bude kasno
I prigrli opet ljubav svoju
Jer jedino ona vidi jasno.

I ona jedina oprašta sve.

Nema komentara: