Translate

utorak, 6. studenoga 2018.

Matea Andrić


SVE JE U REDU

tog su jutra nazvali fridu kahlo
da joj priopće kako je zapravo bijela
iz plastičnih su vrećica provirivali
životni treneri, popusti, instant sreća
krupni se kapital ugovarao za okruglim stolovima
usher sindrom x2
brza hrana, seks, ljudi na istoku
sve je okej, bejbe, sve je okej
*
mi smo na pragu novog rata, dušo
kupit ćeš mi kremu za 29,99
ja ću biti sretna,više nemam očekivanja
sunčane naočale, ruž, koja bomba više-manje
koga briga, totalna je akcija
*
kažu da se vraćamo u pećinu
gledala sam vremensku prognozu
nadam se da te nisam uzrujala jer govorim
(u ime digniteta i sabora nabavila sam madrac)
ipak ti znaš najbolje
meni se sviđa kad šutim
koji šamar gore - dolje
sve je u ime obitelji
*
što kažeš na izlet izvan grada?
predlažem neku šumu za odmor
majka priroda, totalno spajanje
po krvotoku će nam se rasuti stjenice
kao male izbjeglice
sreća, dušo, ti ne znaš kako je to
tebi su samo svi albumi zapaljeni
ponekad ti se i mater rasplače, to je od histerije
*
sve je u redu u našim životima
ti znaš da sam ja dobra žena
sigurna sam da to misli
i predsjednik kućnog savjeta
poštuje me i klara s trećeg kata
koja ti šalje svoje fotografije
ponedjeljkom,
petkom i subotom uvečer
znam da sam kriva
ti si dobar čovjek
aktivan si član svoje zajednice
ja se ne ljutim
ja se nikad ne ljutim
*
pa što ako pravda, jednakost?
što ako vražje konvencije?
koliko je to zalogaja
od žice do jame?
prava ne stanuju u našem LCD-u
(pratit ćemo izbor za miss forenzike!)

sve je u redu
ja sam dobra žena
sve je u redu
umrla sam jučer


DOBRI OBIČAJI VODE U RAJ

dobri običaji vode u raj
to je civilizacijski napredak
ocijeniti obrok, leći,
nastaviti tlačiteljsku liniju
u ime opstanka i domovine
to je rekao bog i djed
i djed djedova djeda
ne miješaj znanje i nakit,
nikad ne pitaj, ništa ne pitaj
jer si domaćica, mater,
ljekarnik, liječnik, psiholog
(koji je to rod, čiji je jezik?
sjaši, nisi za ta nadjebavanja)
*
dobri običaji vode u raj
a što si ti radila cijeli dan?
to je lako, svatko to može
i moja je mater tako
i mater njezine matere
i njezina mater također
beračice prava, povijesti
tvoja je povijest +1
kupi časopis, budi lijepa,
zavedi ga,
udovolji mu,
poništi se
*
dobri običaji vode u raj
ti mrziš zemlju koju gaziš
oca, biologiju, evanđelje
u ime oca i sina
(i našega sina dabogda)
ne možeš od č napraviti ž
da joj triba virovat
i bog bi ima ženu
*
dobri su običaji ipak
samo dobri običaji
od prve šutnje
do posljednjeg groba

penelopina

moga

tvoga


SVIJET DRUGIH

četrnaest godina 'i živjeli su sretno zauvijek'
kolekcija naočala iz kineskog dućana
i petnaest redova srama
mora se živjeti
grijeh je to u boga vapeći
'ko rastavi muško i žensko
osmijehom krije ostatke
preventivne dehumanizacije
svima viče dobro sam
kad zatvori vrata zarida silno,
grčevito i dugo
mlađi je sin iz škole došao
rekao svi imaju para što ja ne
i ćaća da je bolji
i ona da je kurvetina
a ćaća je opet vani
sredio mu onaj susjed Pravda

nekad sanja da je ljudsko biće

da joj djeca jedu žlicom

nekad sanja da joj um

ne puca kao zglobovi

Nema komentara: