Translate

nedjelja, 11. studenoga 2018.

Marica Žanetić Malenica


SANJALA SAM NOĆAS                         2021.god

sanjala sam noćas da sam mrtva
podljevi ispod očiju da nestaju, blijede
i da sam opet ona vedra djevojka otprije
a ne ugašena žena pogleda bez sjaja
i kose raščupane, sijede

sanjala sam noćas da sam mrtva
i da mi je sraslo ovo tek slomljeno rebro
pa rajski zrak udišem punim plućima
dok bešumno oko mene sipi
hladno Mjesečevo srebro

sanjala sam noćas da sam mrtv
kao i mnoge žene iz iste krvave priče
sretna što pobjegla sam od života
da me više nitko nikada ne tuče
ne proklinje i na mene viče

sanjala sam noćas da sam mrtva
u mrak i muk uronjena kao da me nema
vječnosti predana u vjenčanici bijeloj
dok oko mene snuju tek
rascvjetale glave krizantema

sanjala sam noćas da sam mrtva
iz vrela ljubavi da pijem obgrljena dobrotom
da nisam ovo što već godinama jesam
i nikad da se nisam srela s tobom -
kukavicom i muškim skotom

sanjala sam noćas da sam mrtva
oslobođena modra tijela i zemaljskih muka
i da nisam vreća za udaranje niti nemoćna žrtva -
jer ovdje gdje odveo me san nikada više
dotakla me ne bi tvoja ubojita ruka


GORKA ŽETVA                         2020.god
 
Bȉlo mi je te davne godine kucalo
k'o nikad, poput zvonka klatna,
činila se bogatom žetva srca moga
što krijepila je tijelo snagom žita zlatna.
 
Al' ljubav tvoja, ljubomorom zadojena
k'o i sve što bezglavo uzme maha
u tiranina je izrasla koji nikoga ne štedi
tek sjeme zla sije u dolini suza i straha.
 
Gorke žetve srca svoga i sad se ponekad
sjetim, te mračne strane nesretne ti duše
i pitam se je si li ikada s nekom našao sreću
kada sve što srce gradi, ubojite riječi ti sruše.



NEOPROSTIV GRIJEH                2019.god


Sretala sam te godinama
kad bih poslom došla u Dubrovnik
i družila se s tvojim ženskim kružokom;
razgovarale smo o poslu i o djeci
krijepeći se kavicom il' sokom.
Uz  roj riječi i veseli smijeh
ukrasti koju radnu minutu
oprostiv to je grijeh.

A onda je iz Grada stigla vijest
o strašnom pohodu u osvit zore:
usmrtio te je metkom u leđa 
otac tvoje djece,
hladnokrvno, kukavički 
stenjale su zidine, jaukalo je more.

Ubio je i tvoga oca, ranio ti majku 
pa presudio i sebi 
pokraj tvoga beživotna tijela, 
al' zadovoljština to nije nama
za njegova krvava zlodjela.

Djeca tvoja sad žive bez majke,
majka tvoja bez svoje kćeri,
s nijemom molitvom sviju nas 
da gore su te čekala
otvorena vrata rajskih dveri.

Zanijemjeli smo, riječi su se raspršile ,
s lica je skliznuo osmijeh,
ostali smo bez tebe –
neoprostiv to je grijeh.


KAD SI PRVI PUT                         2016.god

Kad si prvi put pogledao me
odsutno, hladno, bezlično
oči ti prepoznala nisam
ni u njima toplini od prije našla
ništa slično

Kad si prvi put uskratio mi poljubac
prošavši uz mene k'o pored stvari
dušu ti prepoznala nisam
jaukala sam nijemo da plač ti
dan ne kvari

Kad si prvi put rođendan mi zaboravio
i ruža me nije dočekala na stolu
ljubav prepoznala nisam
tek učinila prvi korak 
prema bolu

Kad si prvi put izgovorio riječi
za koje vjerovah da nikad neće doći
tebe prepoznala nisam
odjednom si mi bio
k'o stranac u noći

Kad si prvi put prijeteći digao ruku
a molila sam samo malo mira
sebe prepoznala nisam
i pobjegla sam u zadnji čas
glavom bez obzira





Nema komentara: