Translate

utorak, 17. studenoga 2015.

Jasminka Vejmelka


MRAVI

Mravi u povorci
stupaju do i oko
kruha narezanog
i ostavljenog na
kuhinjskoj plohi.

U mojim pjesmama
oni su mrvice
zaostale na jagodicama
Božjih prstiju nakon
obilnog božanskog ručka.
Otresao je prste Jedini
na Stvoreno, dole
i udahom iza sna
rodili su se
pod lišćem i gljivama.
Ili su u stihovima
koje započinjem
kako su na grnčarskom
kolu gravitacije,
pod kapljicama
što se združuju
iz plavetnila i oblaka,
oni zemaljsko i živo,
kao i limfa,pas,
čovjek,
kao prignuti
njegov nauk
da je teret
veći od sebe
( neočišćeno
zrno pšenice)
moguće pronijeti
(i napuniti smočnice.)

Tako nas naučiše
mravci jedini
biti jači no
što mišljasmo,
i  mećave zimolike
(kao u basni)
gledati  iz tople
namirene ložnice

U mojoj kuhinji, sada
oni  su samo smetnja,
prljavština, uljezi

-znam dobar način kako
se riješiti mrava-
I smijeh.

I nakon što ih,
po savjetu,
potjeram, ili presudnije,
otrovom,
vraćam se stihovima,
da namirim nadahnuće

o nebeskim zrncima
što prenose svjetove
na leđima.

U ove mi je još dodati
„O mrtvima sve najbolje“



PREŽIVLJAVANJE

Zar ne vidiš da sam umrla?
Razlika između tebe i mene je
Što se ja prisiljavam vidjeti
(iako ne želim)

Na polovini puta
između nas dvoje je mjesto
gdje se pokapaju umrli.

Činim sve
da te otklonim odatle,
da te otjeram
 na proplanke
odakle je obzor drugačiji.
Da se ne providiš
(kao ja).

I ne znajući
naučio si me
tuđim očima vidjeti,
tuđom rukom voditi pisaljku,
tuđim grlom pjevati
(moje je usahlo),
tuđim životom (jedino) biti živom.

Na kraju,
u susretu mene i tebe
hoćeš li (hoćemo li)
znati tko je zaista preživio?



TEŠKA NOĆ

Bijela kost je izrasla
Pored moga srca.
To su okoštale suze
Iz džepova podsvijesti
(tko nam je to rekao?)
Koje su se nakupljale
Godinama
U proširenjima izdanih
Nježnosti.

Sanjam da je
Dama
Istupila odatle
I odskočila
Na kartaški stol.
Obrću ju među debelim prstima
Okorjeli kockari.
Nude ju kao zalog ili adut
(mene, nju?)

Prestrašena dršćući
Iskačem iz
Prostora za sanjanje.
Bojim se da ne ostanem
Zarobljena u snopu
Među rukama.

Oznojeno  srce
Otkucalo je
Samo središte noći.
Opipavam pod grudima,
Kost je tu.
Tvrdo oplošje
Zaustavit će galop
Bježećih sjećanja
Na (potisnute) poraze
(Dobro, Loše?)

Želatina je ispunila
Prostor.
Pitam se hoće li
Slijedeći udah
Otvoriti alveole.
Ipak, dišem kroz oči.
Iskupljujem se
Nekako užasom
Za ostatak sna.

Jutarnji živkavci
Bubnjevima
Pokraj uha
Najavljuju dan

Nešto je ostalo
Iglama opkoljeno
Na jastuku.

Nema komentara: