Translate

ponedjeljak, 23. studenoga 2015.

Zoran Perović


                       KRALJICA MOGA NEBA        -2017.god

Tiho, prikradam ti se tiho, na prstima
da te ne iznenadim
da se preplašena ne sunovratiš u ambise nepovrata
da ne oskvrnem tvoju bolom natopljenu tišinu
ogrnutu s tisuću plašteva tuge
da ne uznemirim tebe, ranjenu košutu
nagnutu nad mutnim vodama uspomena
umornu, usamljenu, uplakanu...

Snagom koja može brda premještati,
jedinom baštinom koju mi namriješe daleki preci Titani,
uzimam te u naručje i poput milosrdnog serafina
uznosim gore u neokaljana plavetna prostranstava
daleko od patnje, daleko od bola, daleko od suza
daleko od nedosanjanih snova
kradem te bodežima ljudske zloće
neutješenu, razočaranu, poniženu...

U nježnom, dugom letu zavirujem ti pod trepavice
protrčavajući ispod duge
koju grade biserni tragovi suza na tvome licu
želeći pod svaku cijenu probuditi zaspale svibanjske osmijehe
iskustvom podučen da svaka žalost ima razlog svoga nastajanja
i svaki čemer ima vrijeme svoga nestajanje
kada se kroz spoznaju samoga sebe spoznaju vrijednosti
praštanja, ljubavi, nadanja...

Ne hajem za crvene jabuke ispale mi iz naručja
na blatom ugaženo provincijsko dvorište
i pogažene ruže varljivih mladenačkih obećanja
ne žalim propadanje vlastitog postojanja
kroz koje izgaram poput kometa
u eteru ljudskog neshvaćanja
utješen blagovijesnom slutnjom
da bit ćeš kraljica moga neba
gorda, uzvišena ženo!





                     PREPOZNAJEM TE TEK PO OČIMA      -2016. god

Prepoznajem te tek po očima...
Jer, sreli smo se u tami svemirskih izmaglica
i bježeći kroz besvjetle katakombe stoljeća,
u kojima ne stigoh zagledati tvoje obličje,
jurili u susret neizvjesnosti
gdje put nam bijaše samo zublja tvojih očiju...
Zato su u meni... Oči, tvoje oči!
Ne pamtim i ne sjećam se ičega
do plemenitosti mladih vitezova
što su hrabro ginuli na razbojištima pakla
noseći na plaštevima izvezene inicijale tvoga imena
i onu zaluđenu gomilu s pariških ulica
koja je, kao u transu,
k nebu uznosila ljepotu tvoga pogleda.
Tvoje oči... Ej, tvoje oči!
Dok u mislima prebirem
mirisna praskozorja samoborskih gora
i purpurne šetnje tuškanačkim perivojem
ja više ne pamtim
da li sam u ruci držao tebe ili tek snove,
jer još sam, kao i onda,
opsjednut  očima, tvojim očima...
Dok neminovno kročim k smiraju bezvremenosti
ne tražim utjehu u  plišanim medvjedićima
i melankoličnim radostima dječjih nestašluka
već samo, poput alkemičara, tražim mogućnost
da na bjelini davno pripravljenog jastuka
tebi - umornoj, prezrenoj, poniženoj -
ispucalim usnama
žudno ispijem čemerni biser očiju
i vratim im izgubljeni sjaj.
Jer pamtim te tek po očima!
                 
                                           
                                                                           
                                SRCE             -2015.god

Jutros su, kao i svakog jutrra
cvjećarice na Cvjetni trg
iznijele cvijeće.
Jutros sam na njihovim tezgama
vidio prekrasne pupoljke ruža.
Jutros sam među crvenim pupoljcima
prepoznao i vlastito srce...
Do podne ili do večeri, svejedno,
cvijeće će biti prodano
nepoznatim kavalirima
za nepoznate dame.
Pupoljci će krasiti tajanstvene budoare
prenatrpane radne stolove
poneku studentsku sobicu
a možda i nečiju kosu...
Pupoljci, prekrasni crveni pupoljci
jutrom se prodaju na Cvjetnom trgu...
Među njima je i moje srce.
Moje srce nije na prodaju
moje srce neće na radne stolove
u zadimljene budoare
i na druga moguća i nemoguća mjesta.
Ostat će netaknuto
ostat će neprodano
za njega se nitko neće pogađati:
ono pripada samo Tebi.

Nema komentara: