Translate

srijeda, 18. studenoga 2015.

Julijana Plenca



SVE JE SAMO RUŽAN SAN          2019.god

ruka na licu, ali ne da miluje,
ne da piše nježnosti na koži,
već da silu demonstrira,
šamar dva, onako usput
dok uvrede srce prže.
jednom je krivo vino,
jednom je kriv težak dan,
jedino nikada nisi kriv ti sam.
ne tražim više razloge,
naći ćeš ih ti, ti ćeš uvijek
nešto naći za prigovoriti,
a onda će lavina uvreda i nasilja poteći.
naći ćeš poslije i opravdanja,
a ja, ja ću po tisuću i
prvi put povjerovati svakoj tvojoj laži,
s molitvom u srcu vjerovat ću
kako ovo nije moj život ,
kako ovo nisi ti,
kako ovo sve je samo ružan san, 
kako ću se ujutro sretna probuditi,
kako će ujutro biti neki novi sunčan dan.




SAVRŠEN BRAK               2018.god

naizgled sretna obitelj,
ti muškarac, moćan, politički jak
uz tebe dva sina i mati,
bez tebe ih na ulici  neće nitko  prepoznati.
vikendica u šumi,
jahta na moru,
u gradu brzi auto, kuća i za ljubavnicu stan ,
gdje god dođeš ti si poželjan,
sva vrata ti se sama otvaraju,
prilike se same stvaraju.
uz tebe radi  glasova birača na svim slikama,
 žena i sin jedan i dva,
da moćan si obiteljski čovjek , neka se zna.
za vjerniju novinarsku  sliku i žena je u novčaniku,
a kući kad dođeš  jad i lom,
uvijek mora biti sve po tvom,
ako si nervozan ili žena neće ponizno da sluša,
boljet će je tijelo,
boljet će je duša.
jer tko je ona da tebi se suprostavi,
a tvoje ime nosi i slavi.
ne promišljajući sipaš ružne riječi,
psovke i prijetnje pune vaš stan,
udaraš gdje stigneš,
pazeći da ne ostane trag na van.
a onda mirno ljubavnici odeš,
bez grižnje savjesti jer žena  sama je kriva,
zašto te stalno ljuti i nervira.
sinovi na njenoj su strani,
pa i oni postaju samo politički paravani.
sretna obitelj,
savršen brak,
nitko od  svjetla jakog ne vidi
tamu i mrak.



OPET ĆEŠ IZIGRAVATI GOSPODINA       2017.god

opet ćeš izigravati gospodina,
pravog kavalira,
smiješeći se ,
držat me pod ruku
i pokazivatI, kao neku tvoju lovinu.
i opet ću se praviti sretna,
ljubazno pozdravljati tvoje prijatelje,
zavidjet će mi njihove žene,
jer imam tebe pored sebe.
sve će izgledati kao bračna idila.
lažna slika sretnoga para
a kada se kući vratimo,
znam, opet  nastupa pakao.
vika i galama,
optužbe, vrijeđanja   i pokoja pljuska,
jer prijatelji rekli su da imaš lijepu ženu.
urlaš, da sam izazivala,
da sam im osmijehe preljubazno slala,
da je sigurno bilo povoda,
da nemam nikakva srama.
a ja, niti kriva niti dužna,
uništena, do neba tužna,
pokušavam ti nešto reći,
ali ne slušaš,
pada udarac prvi, drugi, treći...
u sebi jecam,
šutim a duša mi vrišti,
do kada tako,
pitam nebo,
pitam sebe,
do kada će svaki tvoj alkohol
uništavati  mene.
a sutra,
bit ćeš manji od makova zrna,
ali bol, bol neće biti manja,
svakim danom je sve veća,
znam, sve dalje je od nas sreća.




UJEDINIMO SVI GLAS      2016.god

kad udariš ženu,
misliš da si frajer,
da si momak jak,
a zapravo si slabić
biće uz kojeg stoji izraz bljak ...
podignuti ruku,
kose počupati,
ošamariti,
šaku pod oko zveknuti,
u ormar odbaciti,
na pod srušiti,
nogama gaziti...
to čovjek ne može uraditi,
to izrod ljudska roda 
pravednika se igra,
silom objašnjava,
silom demonostrira...
ali dosta je,
ujedinimo glas,
kriknimo složno za 
žena spas...
dosta je,
u vezi,
u braku,
u poznanstvu..
nasilju mjesta nema,
život je da bude
satkan od lijepih uspomena.
dosta je,
ujedinimo svi glas,
neka pjesma zaustavi nasilje,
neka  stih bude pravde glas.



SVAKI PUT ISTO               2016.god

svaki put isto,
dolaziš kasno,
alkohol i ti,
prijatelja dva...
dolaziš glasno,
vikom i galamom ulaziš
u naš mali stan...
i što god učinila,
kriva sam,ako sam budna
zašto sam budna,
ako spavam,
zašto te ne čekam...
vrijeđaš me,
glupačo,
kravo,
kurvo...
za sve sam ja kriva..
ako šutim,
zašto šutim,
ako pričam , što se ljutim...
molim te, budi tiše,
ta dijete nam spava,
pusti da mirno diše...
ali ne staješ,
bacaš stvari,
meni šamar ili dva,
tko je gazda u kući kažeš,
mora da se zna... 
a ja Boga molim,
da prođe ova noć
da dođe novi dan,
jer sutra ćeš biti ponizan i mal...
a ja ću još jednu šansu ti dati,
u zajednički život i dalje ću vjerovati..
svaki put isto,
pomaka nema,
to dobro znam,
ali sutra je,
sutra je  novi dan...




OGROMNA KOLIČINA GLUPOSTI              2015.god

ne treba baš puno mudrosti
za ruku podignuti na ženu,
nogom opaliti,
o zid udariti,
u ormar nagurati,
u wc zaključati.
ne treba baš puno mudrosti
agresivan  biti,
ruku joj slomiti,
arkadu u crveno obojiti,
modricu pod okom napraviti,
zube izbiti..
veća je mudrost
znati se zaustaviti,
razgovorom problem riješiti,
u naručju njenom se utješiti,
probleme podijeliti,
osmijeh darovati,
strpljenje razvijati,
u molitvu se uzdati.
ne treba baš puno mudrosti
ali treba ogromna količina gluposti
za agresivan biti.



NAIZGLED                 2015.god

naizgled sve je
u najboljem redu,
obitelj,
skupi auto,
luksuzan stan...
nitko ni naslutio ne bi
da u njemu sreće nema,
da tu nasilje caruje,
da tu  agresivnost drijema.
ne modrica nema,
one na duši kažu nisu tako bitne
to što slobodu si mi oduzeo,
prijateljice otjerao,
za sebe me zatvorio,
često u nasilje ne broje ,
to što danima sa mnom ne pričaš,
što dolaziš kada hoćeš,
što odlaziš kada ti se prohtje
kažu mušice su tvoje.
prijateljicama ne smijem otići,
do mene nitko ne može stići,
u grad izlazim samo uz tebe,
ponekad mrzim zato i tebe i sebe.
kad progovoriš riječi su ti grube,
mene pretvaraš u glupače
i zaostale ljude,
samo se smješkam,
i očima trepćem.
ne mogu više tako,
svega mi je dosta,
u duši me peče,
u duši me boli,
rasprsle se nade,
raspukli se snovi.
dižem glavu,
dižem svoj glas,
dosta je bilo suza i plača,
u borbi postat ću od stijene tvrđa,
od mača jača.
naizgled sve je
u najboljem redu,
obitelj,
skupi auto,
luksuzan stan...


Nema komentara: